Our 1st Bb Item Is...

Smlm genap 6 bln usia perkahwinan aku. Time balik keje, saje jelah ckp ngn hubby soh dia banje mkn utk meraikannya. X sangke lak dia ajak g Alamanda sbb FIL pn kbtln x tinggalkn lauk pauk utk dinner. Aku ok jelah sambil2 menghrp dptla ushar brg2 bb skali kt Mothercare yg dgr2nya tgh Sale. Bile teringat ttg mkn, dlm otak mmg aim sizzling mee aje. Ntah nape kemaruk sgt mkn benda alah tu ntah. Cam menyelerakan sungguh huhu. Smpi2 Alamanda, tgk cam ramai org gak. Dh gaji kott..plus cuti sek. kan dh start. Disbbkn ktorg xde tujuan yg spesifik, makanya jln2 jelah pastu bile terpandang kedai yg menarik, singgah belek2 ape yg patot. Gaji kami blm masok lg FYI tsk tsk. Tp saat aku menulis nie, dh check by M2u, gaji dh pn masok miahaha.

Singgah Anakku, xde sale sgt (10-20%)...mahal. Masok Mothercare, baju baby x bape meriah. Tp jumpe breast pump (BP) Avent manual yg dh diskaun & pd aku jd sgt murah berbanding rege sebenar. Aku byk bace dlm forum ibu2 ttg BP Avent manual nie sgt2 bagus. Aku xleh nk decide lg sbnrnye nk beli BP manual or electric. Opismate aku yg menyusukan badan utk bb dia gune Spectra 3 (elect.) & aku tgk mmg cepat, senyap & sgt praktikal. Terutamanya bg ibu2 yg bekerja lah. Dr segi harga, of course la yg elect. lebih mahal dr manual. 2 kali ganda mahalnya. Ishh..aku btl2 dlm persimpangan dilema lah nk pilih BP nih. Guys, any suggestions???

Ape2 pn brg bb pertama yg bejaya kami beli adlh towel..hahaha. Bleh takkk?? Sbbnye Terry Palmer kt Alamanda buat clearance sale moving out yg sgt2 sale ok!! Towel aku & hubby mmg beli jenama tue & mmg sgt2 puas hatilah bile pakai. So dh alang2 ade sale, ktorg belilah towel utk baby 2=RM14 & towel utk lap2 muntah etc 3=RM10. Hepinye bile dh beli tue. Smpi2 rmh teros buang price tag & simpan dlm laci. Hubby ckp nnti dh beli baju etc baru basuh semua skali. Pastu ade gak masok Parkson but still setakat nie baju2 bb paling murah kt Jusco Equine. So ckp ngn hubby, beli baju bb kt sane jelah nti. Ohh..tp Sogo, Metrojaya x ushar lagi. Insyallah, weekend next week baru dpt shop betol2 brg2 bb sbb weekend nie kompem bz sbb Raya Haji kann. Hrpnye ktorg dpt la berbelanja brg2 bb dgn penuh berhemah, amin.

Anyway sedih sket la sbb bln nie aku kene bayo installment kete JHT sndiri. Makanya tunai aku akn berkurangan sketla. Sbbnye hubby kene servis kete Myvi dia. So nk guna duit lebih sket la. Maka inilah masanya aku mengeluarkn saving utk bb dlm bank nun. Ishh...cam sedih je dh nk kene pakai duit tue tsk tsk. Sedih ape ntah...dh name pn saving utk bb...cettt

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat