Show Our Love


Waaa...pagi2 bute dlm pkl 2.45am aku telah terbangun dr tido & xleh tido smpi pkl bape ntah. Hasilnya bangun sharp bile alarm h/p berbunyik menandakan sdh 6.30am. Teros tangkap suara hubby ckp soh bangon. Serius mlm td mmg panas tahap cipan. Smpi nk bersentuh sentuhan dgn lelaki di sebelah yg halal dijadikn tempat bermanje pn terpaksa dilupekan heheh. But lately I noticed bile terkejot tiap2 mlm bile nk beralih posisi or ke toilet melepaskn hajat terpendam, bb kt dlm tummy nie sllunye akn terjaga jg. Baiknye bb nie temankn mummy ekk? ^_^ Tp yg x beshnya rasa lapo tahap melampau akn terasa. So pagi td sbb x thn sgt dgn rase lapo tue, nmpk je hubby bergerak utk beralih posisi, teros bersuara ' Abg, org lapo laaa....'. Then hubby ' Lapo????...Syg nk mkn ape pagi2 bute nie?' Ermm...senyap. Mmg aku pn xto nk mkn ape. Cume aku rase lapo yg amat jer. Ntah pkl bape gaknye akhirnya aku terlelap. Yg pasti pagi2 ngadap sinki dgn muntah kunen lagi tsk tsk...

Topik pagi td bersama hubby time tgh bersiap utk ke opis adlh ttg cuaca. Klu negeri kt Pantai Timur nuu sebok ttg hal banjir. Kt sini panas terik pulak. Kdg2 je bile ptg tu cam redup sket tp x hujan pn. Hujan pn sekejap2 je sekadar menaikkn bahang panas pd waktu mlm. Hishh...x gemor sungguh aku dgn cuaca mcm nie. Aku rela petir sabung menyabung, guruh berdentam dentum, angin ribut awan hitam berarak di langit dr panas terik spt mau mendidih otak dibuatnye. Ini klu diberi pilihan ttg cuaca lah. Ape2 pn aku tetap manusia biasa yg redha menerima apa jua jenis cuaca yg Allah SWT telah tetapkn utk satu2 hari tu. Masih bersyukur krn sekurang kurangnya matahari masih blm memancarkn sinarnya dr sebelah barat.*gulpp*. Ya, dunia sdh semakin uzur. Klu dulu kite masih blh predict weather dgn agak tepat & ade musim2nya. Tp skrg, dunia sdh kelam kabut. Cuaca sgt x menentu. Musim buah pn x menentu. Semuanya byk berkaitan dgn nature. Itu pn x insap2 lagi. Alahai....*human*.

Mlm td aku terkesima sebentar bile tibe2 hubby berkata sst yg agak menyentuh naluri aku sbg seorg isteri. Rase cam hati berkata2 ' isteri jenis apekah aku ini??'. Kunun nk jd isteri solehah, tp smpi hubby pn dh berbunyi, nmpk sgt aku sdh terleka & terlalai.*Sedih*. Well, its not a big issue actually tp aku tetap rasa terkilan atas kejahilan diri. Sometimes benda yg pd kite mcm benda kecik or remeh temeh sbnrnye blh bg impact yg besar dlm sst hubungan. Walau ape pn aku bersyukur sbb at least hubby tegur. Then I will try to improve myself in future & lebih berhati2 slps ini. Since aku pegnen nie, I tend to be selfish than the usual me. Eventho aku pegnen, x semestinya everything must be abt me. Suami akn selamanya di tempat yg pertama. Kehendak & keperluan dia msti diutamakn. Barulah blh jd isteri solehah. Tak gitu? Tp hakikat inilah yg aku terleka sjk aku pegnen nih sbb terlebih mengada2. Kesian hubby asek kene layan karenah isteri yg lupe daratan nih. So mlm td dh sort things out with him & hopefully lps2 nie aku akn lebih prihatin ttg hati & perasaan hubby. Insyallah, amin. :)

p/s: tq so much hubby for the reminder. x tunjuk x semestinya x syg :p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat