Lain Sket

Asek2 citer psl pregnancy. Asek2 citer psl baby. Msti busan je kan masok blog aku nih? heheh. Aku cam dh xto nk citer psl ape dah. Nk citer psl masak2, aku bersilat kt dapor on weekend jer. Pastu masak yg simple & biase jer. Setakat masak nasi putih, goreng ikan, goreng sayur, masak kari or asam pedas, ape ade hal ye takk? Lain la klu aku masak Nasi Ayam Bukhari ker, Laksa Johor ker, Nasi Dagang ker..barulah bangga sket nk citer kan? Tp klu bace blog org lain citer psl masak2 eventho yg biasa2, aku suke pulak bace. Pelik heheh. Niat dihati 'hmm..aku msti try gak la masak mcm tue'. Last2 impian terbang di tiup angin sepoi2 bahasa. Hampeh. Kih kih. Xpelah..yg penting niat tue ade. *ayat menyedapkn hati sndiri :p*.

So ape aku nk tulis skrg nih? Ohh..tetibe teringat adik aku yg bongsu si Iraz hari nie akn mendaftar masok ke Politeknik Mersing. Dia amek Diploma IT. Bidang yg dia minat smpi sggup delay setahun after SPM semata2 nak dpt tawaran kursus nih. Sbnrnye dia ade gak dpt twrn dr Uitm, Segamat tp dlm bidang Perakaunan. Adik aku tu dh ler amek Sains Tulen. Lansong xde basic Account. Gilo hape nk terima twrn nih? Sdgkn kawan aku dulu pn xde basic Account buat Pra dulu b4 proceed to Diploma. Ini nk teros2 amek Dip. Sgt risky ok. So, susah2 sgt, masok jelah Poli. Hrpnye dia dpt bawak subjek2 IT dgn jayanya. Amin.

Adik aku yg 2nd last Anje, akhir bln 1 nih tamatlah praktikal dia. Klu dpt keje ok, better keje je teros. Klu x dpt, blh la pk nk sambung degree. Alahai..dh beso2 dah adik2 aku nih. Skrg dr 7 beradik, tinggal 2 org nie jer yg masih blaja. X lame lg tggal 1 dah la. Seb baek Iraz dpt study kt negeri Johor jgk. Mersing, tanah tumpah darahku. Haha...aku kan lahir kt Mersing. Mersing kan kampung Mak aku. Tp xde sentimental value lansong ttg Mersing. Sbbnye kecik2 lg dh pindah Kota Tggi after Abah dpt masok Felda. So kenangan2 memukat, menjaring, mencari kepah di tepi pantai tiada dlm kotak memori. Yg ade cume kenangan kutip biji kelapa sawit masok dlm guni, makan biji kelapa sawit yg dimasak dgn gula & masok kebun main paya tangkap ikan kecik2 masok dlm plastik. Alamak...teringat lak zaman dolu2. Seronok betol. Rindunye pd kenangan itu huhuh.

Wahh..akhirnya aku berjaya menulis sst yg selain ttg pregnany. Satu kejayaan yg blh dibanggakan..kekeke. So thats it lah. Cam sakit otak plk dh skrg nie. Ngantok pd ade hehe. Sekian.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat