On MC

This is juz a quick update. On Wednesday me & hubs went to Hosp. An Nur, Bangi for blood pressure check up. Ingatkan pas check BP bleh teros balik jer. Rupenyer kene jumpe ngn Dr. F jugak. Alhamdulillah hari tue cepat sikit eventho no.giliran dpt no.9. Dlm 10am+ nama dh dipanggil. Dr. F x buat scan mcm biase tp dia juz nk dengar degupan jantung baby. Syukur semuanya normal :) Yang x normalnya tekanan darah aku jer. Agak tinggi for pregnant woman but still stable. Dr. F ckp normal for pregnant woman is 120/80 but mine is always around 130/85. Sometimes mencecah 140/90. Dr. F kate for 1st time pregnancy, after 8 months pregnant, high BP mmg easy to occur. Lagi pulak aku ade sejarah family yg ade masalah BP which is my mom lah. Well, Abah aku pn pn ade problem dgn jantungnya tuh. Dh nk operation pon x smpi sebulan je lagi. So what am I expect? Pasrah jelah kan. And bcoz of that Dr. F sgt concern dgn keadaan aku. Dia kata mmg kene pantau closely. Hasilnya Dr. F telah bagi MC selama 3 hari bermula dr hari itu juga smpi la Jumaat nie. Dia suruh aku berehat puas2. Wahh..x pernah aku dpt MC smpi 3 hari. Paling kuat pon 2 hari sbb kene sakit mata hari tue. Mcm mati kutu jgk bile tau dpt MC lame smpi camtu. Blur je tgk muke hubs buat muke mcm nk mintak tolong tp tolong ape aku pn xtau heheh. Serta merta kepala teringat rmh kakak aku kt Villa Cheras. Klu ddk Salak, mau mati katak nk tggu hubby balik kerja ptg2 tuh. Alhamdulillah hubby bg permission & smlm baru bbrp jam x nmpk muke hubby dh jd cam org sasau. Tuelah sbb da sllu sgt berkepit ngn hubby, skali terpisah sekejap hampir2 gile bayang dibuatnye heheh. 

Cehh..kate quick update. Last2 byk gak aku taip kekeke. Benti japp..nk tgk citer hantu huhuu. Sambil2 la nie :p K dah iklan boleh sambung hehe. So kt villa nie keje aku tgk tv, tido, makan. Itu jelah. Mmg x keluar rmh lansong la senang ckp. Perot dh terboyot nih mls sungguh nk bersiap g mane2. Lgpn xde kete pon nk g jln mane2. So ddk rmh jelah bermalas malasan sambil2 kemas rmh ape yg patot. Yg penting x pressure ape2. Hubby pn sllu jgk called tnya mcm2. Smlm bergayut dgn hubby kt phone buat teringat zaman2 bercinta time blm kawen dulu. Mmg rindu sgt kt dia tp seronok pn ade sbb dpt rase 1 perasaan yg lain sikit dr rutin harian yg biase tuh. Manje2 ngn hubby dlm phone pulak heheh. Pastu mcm practice la sbb nnti time berpantang lagi lame terpaksa pisah ngn hubby. Aii..sedihnya bile ingat psl tue. Rase cam nk pantang kt sini jer. Hubby pn cam nk suruh aku pantang kt sini jer bile x tahan rase rindu tuh. Tp sbb xde org nk jaga, xleh nk buat apelah. Lgpn da janji ngn mak nk pantang kt Johor. So x baek la pulak klu mungkir janji kan? Emm..mls ar nk pk psl nie. Kang x pasal2 naek lg BP aku heheh.

Can't wait to see hubby 2moro. Dia akn dtg amek aku kt sini lps abes keje. Plan nk g tgk wayang or jalan2 area KL. Alang2 dah dh smpi KL nie kan, haruslah amek kesempatan yg ade. Klu dr Salak nk dtg sini saje2, mmg payah la kan. Hrpnye aku larat lagilah nk jalan2. Perot nie rase cekang & keras betol lately. Cam nk malatopp pon ade rasenye kkdng tue. Imaginasi yg bukan2 hihi. So my next check up with Dr. F will be on 27/1 that is around 2 weeks from now. Hrpnye BP stable & jgn smpi nk kene masok wad pulak. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat