Perasaan Ini

My 2nd entry for today. Now bb tgh melalak lalak kt dlm bilik Wan nyer. Dan aku mengadap latop menulis kt sini. Ibu apekah aku ini??? Msti ramai yg pk aku cam hampeh je cam x pedulik anaek sndiri kan? Hakikatnya ape yg Wan dia alami skrg nie adlh ape yg aku dh alami sjk bbrp mlm lepas bersendirian bile hubby pn dh give up x sggup nk berjaga smpi ke pagi. Maybe PIL aku ingat aku x pandai jaga anak aku sndiri sblm2 nie bile dgr bb melalak x hengat dunia mcm tue. So aku bg diorang peluang bile tiba waktu mlm2 mcm nie ape yg aku terpaksa hadapi dgn karenah anak sndiri. So hopefully lps2 nie diorang akn lebih faham & x fikir yg bukan2 lagi. Nmpk cam aku bersangka buruk pd PIL aku tp hakikatnya aku cuma meletak diri aku di tempat mrk. Lumrah manusia bile x tahu, suke anggap or fikir yg bkn2. So aku cuma nk diorang faham dari awal lagi dgn situasi aku yg sgt stress bila menjelang waktu mlm hingga ke pagi. Hrpnye xdelah persepsi yg -ve lagi ttg aku lps nie. Insyallah :)

Disbbkn aku masih blm blh bergerak cergas, makanya tugas2 sbg seorg ibu byk diambil alih oleh MIL. Klu dia xde, mmg masak la aku. Sgt2 berterima kasih dgn dia. Tp dlm masa yg sama, aku jd jeles jgk kkdng tue bile tgk bb cam lebih selesa bile dgn Wan dia. Ngn aku lak cam x bape nk sgt. Hishh...payah aku nk terangkan perasaan nie. Perasaan ibu baru nihh. Tensen jgk jadinya bile mcm nie. Klu blh aku nk buat semuanya sndiri utk bb tp malangnya keadaan aku skrg masih blm mengizinkan. Nk duduk pn hegeh2, inikan pulak nk mandikan bb sndiri. Tp aku pujuk hati nie dgn membayangkan adakah aku akn berperasaan jeles spt skrg sekiranya mak kandung aku sndiri yg buat semua benda tu skrg. Bile aku bayangkan itu, aku dh tau yg aku bersikap tidak adil kpd MIL aku. Tp ahhh...perasaan ini susah sungguh utk di hilangkan. Byk betol bermain dgn perasaan sejak bergelar ibu nih. Payah.

Perasaan jeles aku pd MIL lg parah bile dia mcm x bg peluang utk aku berdua2an saje dgn bb. Bile bwk masok dlm bilik aku jer, bb nangis sket, msti dia masok nk tgk. Klu bb masih x senyap, mmg dia amek bwk keluar. Tension siot. Mcm aku nie x pandai jaga anak je rasenye. Stp masa dia je yg nak pangku anak aku eventho time bb tgh tido. Aku taulah aku masih xleh nk ddk bersila...tp peluang utk aku pegang anak sndiri sgt2 terbatas dgn kehadiran MIL yg asyik meronda melihat bb x mengira waktu. Kalah aku sbg ibunya. Yerr..aku tau itu cucu sulung ppn yg dinanti nantikan. Tp bile dh jd mcm nie, aku rase sgt sedih la. Emosional sgt ker aku nie hahh?? Rupanya mmg betol kate org, payah berpantang rmh in law nih. Memule aku x setuju tp bile dh alaminya skrg, aku akuinya. Bkn susah mcm manelah. Dr segi perasaan kite nie jelah. Mcm yg aku cerita kt atas tdlah. Yg lain2 aku xde masalah. Malah sgt2 bersyukur & berterima kasih dgn layanan yg FIL berikan pd aku sms dlm berpantang nih. Nmpknye aku hnya berperang dgn perasaan aku sndiri jelah spjg masa berpantang nih. Sometimes aku cam luah gak sikit2 kt hubby but not in a direct way lah. Gilo hapo nk citer aku jeles kt Mak dia hahhaa. Juz aku ckp aku sedih x dpt bersama dgn bb selalu & buat benda2 cam tukar pampers, susukan & mandikan dia sbb masih blm sihat sepenuhnya. Itu jelah. And hubby soh aku bersabar bbrp hari lagi smntara menunggu aku lebih sihat. Nti dh sihat blh la jaga bb dgn lebih kerap. Dlm otak aku pulak pk, nk tggu bbrp hari tu ntah2 anak aku dh xnak dgn aku lansong ntahh. Shitttt!!!!! (terlebih emosional lagi????) :(((

p/s: dh nk pkl 12 tgh mlm tp bb masih dlm bilik Wan nyer :((( terlebih emosional kah aku??????

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat