Whatever Lah

Misi membeli brg2 keperluan dapur di Giant, Nilai telah tercapai ptg smlm. Terlepas pulak citer Na O Mei & anime Bleach huhuh. Sempat beli titbits sket utk kunyahan di opis. Niat nk bayar sndiri tp apekan daya, purse telah tertinggal di opis. Hasilnya hubby la terpaksa bayar semua brg2 yg aku kaut dgn rakusnya itu (termasuklah majalah Mingguan Wanita yg dpn gambo Rita Rudaini & baby). Nyahaha...(gelak jahat nih :p) Dh penat proses kaut mengkaut, terliur plk tgk Twister KFC. Maka berat badan pasti akn bertambah dgn jayanya. (Bb jgnlah besar sgt dlm tu k! Mommy besar xpe leh diet..hua hua...ayat apekah ini?) Tp serius la weyy. Perot aku mmg besar gadabak skrg nie. Takot ooo bile bygkn berat bb ntah2 nk mencecah 4kg. Eee..cuak dah nie..uuuuu...K stop thinking!

Hari nie plan ngn hubby nk ke Psr Borong Selangor kt Seri Kembangan nuu. Dh lame sungguh x berkunjung ke sane. Hrpnye dptlah idea nk masak menu lain dr kebiasaan. Ha'ah la. Cita2 nk masak mee bandung ala2 Muar masih tdk tercapai sdgkn resipi dh lame print & simpan dlm handbag. Ok, ptg nie kene cari bahan2nya. Sotong, udang, daging...wawawa..cam besh je nie :p Masak lebih sket bleh bwk g Villa Cheras esok. Yupp..esok plan nk melawat Abah kt sane. Tnya perkembangan terbaru ttg kesihatan & surgery tuhh. Hrp adelah good news from HUKM.

Smlm cam muhasabah diri sket ttg pencapaian aku selama hampir setahun menjadi seorg isteri kpd seorg suami. Hmm..aku rase pencapaian aku x brp bagos sgt. Lebih2 lagi sbb pregnancy nielah. Sllu x dpt berkhidmat dgn tip top. Sedih jgk kkdng tue. Tp pregnancy nie mmg byk membataskan pergerakan & ketangkasan aku (mcm pendekar lak huhuh). Bkn sengaja tp itulah hakikatnya. Badan mudah sgt letih & klu dh ddk or baring, mmg payah sgt nk bangun. Dulu b4 pegnen rajin gak urut2 badan hubby klu dia letih. Xyah suruh, aku yg offer diri. Skrg kkdng hubby terpaksa request. Itu pn aku urut ala kadar je. Sbbnye tgn yg kembang nie, tulang pn smpi sakit2 kurang kalsium. So sometimes klu aku rase tip top, aku akn try buat ape2 yg aku x mampu nk buat time rase kurang sihat. Try layan hubby sebaik mungkin. Buatkn dia air ker..& mcm2 lagilah. Suke klu tgk dia hepi :))

Kkdng rase kesian sgt kt hubby sbb dia byk tlg aku buat keje rmh. Sdhlah dia buat kerja yg sedia ada. Tolong lagi buat kerja aku yg x seberapa tuh. So sometimes aku akn minta maaf pd dia sbb byk susahkn dia. Ckplah yg aku kesian tgk dia cam sllu letih buat keje sorang. Sori sbb x dpt tlg etc. Dan sllunya hubby akn balas dgn kata2 gurauan. Cthnya 'tuelah..kesian kt Abg. Bak duit..bg gaji'. Senang sikit hati bile dia ckp mcm tue. It means dia xdelah rasa terbeban sgt dgn membuat kerja2 tu semua. Dan itu jg menunjukkn dia memahami keadaan aku. Itu pn dh ckp baik kan? Aku hrp-hrp sgt lps bersalin sok, aku dpt berbakti dgn lebih baik pd hubby. X blh nk bg alasan ade bb pulak dah. I'll try my best yer Abg! Gambate!!!

p/s: Family guwe ajak g Genting esok. Ade laratkah aku ini????

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat