First Nite & First Day

Malam td adlh mlm pertama aku & hubby tido hanya bersama dgn Naurah tanpa ade org lain dlm rmh. Hantar my parents & Anje ke LCCT to meet up with Kak Ya. Then diorang teros naek teksi ke hotel PNB Darby Park, KL. Hari nie diorang semua akn fly ke rmh baru K.Ya kt Kedah. Alhamdulillah Naurah xdelah nangis teruk2 sgt. Juz bangun blh kate every 2 hour utk minum susu. Hari pertama hantar Naurah ke nursery, kelam kabut giler. Pdhal dh bangun pkl 5.30 pagi tuh. Rasanya klu hubby sempat gosok baju keje aku & dia mlm td, xlah lambat sgt jadinya. Hrpnye esok akn lebih baek dr hari nie. Amin. Sedih jgk bile tgk muke Naurah cam terkulat kulat je bile dibagi kt pengasuh kt sane. Beratnya rasa hati nk pergi bile tgk mata bulat dia tuh. Sigh. Tp aku kuatkn hati je bile tgk parents lain pn msti rasa mcm aku jgk. Semua org pn kene tabahkn hati & bertawakal pd Allah moga anak masing2 gembira & selamat. Tak kira hntr kt nursery ker, rumah org ker, semua parents pn kene terima hakikat walau apa pn yg terjadi, baek or buruk, semuanya atas kehendak Allah jua. Bile fikir mcm nie, aku rasa lega sikit. Hari2 doa moga Allah lindungi Naurah dr sebarang bencana & malapetaka. Inilah yg dinamakn bertawakal pd Allah. Kite jd lebih memahami sst konsep bile sdh melaluinya. Ya Allah, permudahkanlah keadaan Naurah disana. Amin ya rabbal alamin.

p/s: ibu risau, rindu & sayang sgt sgtt kt Naurah :( be a good girl ok kudik ibu!!


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat