Kantoi (Nandos)

Sungguh2 aku snap gambo Naurah after balik keje petang semalam. Kebetulan Naurah tido lambat sket dari biasa. Dekat pukul 8pm baru dia buat aksi2 nak tido (hisap jari, tenyeh2 mata :p). Ini semua penangan komen Ibu Kaisha ler nie :p Ptg semalam smpi rumah lambat sket dr biasa sbb course hubby habis pkl 5.30ptg. Smpi rmh dlm 6.45pm gitulah. Sekali masok2 rmh je nmpk FIL ade sekali tgh main2 ngn Naurah. Dah lame gak FIL x dtg rmh tu sejak parents aku tumpang duduk utk memudahkn Abah g check up kt HUKM. So spt biasa dia akan tinggalkn lauk pauk utk dinner kitorang. Save duit xpyh g Psr Mlm kt Tmn Seroja :p Hari nie x pasti lagi FIL dtg ke tak. Klu x dtg, tapau mkn kedai jelah mcm biase heheh. Tak berbaloi la klu aku nk masak hari2 lps balik keje setakat utk mkn 2 org. Lainlah klu Naurah dh blh makan mcm org beso kann. Dgn letih balik dr keje, nk layan anak pulak. Lagi mau tambah letih memasak? Huhh...klu itu mcm mmg kompem sawan aku dibuatnyer huhuh. Jadilah dpt memasak on weekend je. At least masakan hasil air tangan isteri masih dpt hubby nikmati. Dan yg penting hubby redha aku x masak on weekdays. Klu dia nak aku masak jugak, of course aku kene bekorban. Kate nk jd isteri solehah...hua hua...Insyallah :)
Memula kudik pakai baju nie...

Semenjak 2 menjak nie aku rasa lega sgt2 sbb Naurah sudah semakin behave. Masa dia lebih kecik drp skrg, susahnya nk layan karenah dia, Allah sajelah yg tahu. Mase tu aku rasa tensen sgt smpi terfikir smpi bile aku akn penat yg maha hebat mcm tue. Kkdg rasa cam nak menangis pon ade. Tp tuelah..lama kelamaan Naurah makin mudah dijaga. Dh xde stress sgt. In fact rasa happy melayan si kudik tu. Penat tu ada jugaklah terutamanya tang bangun 2-3 kali pagi2 bute tuh. Tp aku anggap itu rutin terbaru sbg seorg ibu jelah. Dh dpt terima dgn hati yg terbuka :) Now I know how enjoy I am being a mom at this age. Rasa mcm sdh complete hidup nih sejak kelahiran Naurah. And I realized ape pulak target aku lps nie? Kawen sudah, dpt anak sudah. Setelah difikir fikir, aku rasa skrg nie cuma nk perbaiki kekurangan2 yg sedia ada jelah. Perbaiki sampi jd perfect. Hua hua..mcm la boleh kannn? Belasah jelah...
Pastu tukar baju nie sbb baju td da basah dgn muntah susu & air liur :p

Esok hari Sabtu & our plan for 2moro adlh utk jalan2 dgn Naurah. Yeayy!! Ibu suke sbb nk pakaikan Naurah baju yg cute2. Ade 3-4 pasang baju baru Naurah dpt. Murah sungguh rezeki si kudik nie. Betollah janji Allah bhw stp manusia ada rezeki masing2. Inilah buktinya utk Naurah. Outing esok hrpnya aku rajin utk snap a few pics utk dimuat dlm blog nie. Adelah kenangan sikit kann. Aku nie bkn rajin sgt snap gambo bile kuar jalan2 nih. Tp utk tatapan kwn2 & kenangan in future, aku akn usahakan. Insyallah. Hari Ahad sbnrnya ade jemputan kenduri kawen kt Putrajaya. Td dh ckp ngn hubby & dia kata tgklah nnti mcm mane. Aku cam teringin jugak nk pegi sbb last aku pegi kenduri kawen mase aku pregnant 8 bln aritu. Kali nie pergi dh ade anak pulak. Cam besh jerr. Leh gak snap gambo buat kenangan. 'Pergi Kenduri Kawen Pertama Bersama Naurah'. Layankan jelah otak separa normal aku hari nie yerrr ^_^

Hahh. Mlm td aku kantoi dgn hubby psl aku order Nandos lunch hour kt opis. Packaging baru Nandos sgt sweet, so aku snap la a few pics. Saje jelah x citer kt hubby sbb taknak dgr ketawa sinis dia bile tau aku makan x hengat dunia. Sbb aku asyik sgt snap pics Naurah ptg smlm, hubby pn saje jelah nk tgk gambo2 yg aku snap tuh. Skali dia nmpk daa pics Nandos yg aku snap tuh. Teros dia ckp ' Oooo Sayang mkn Nandos ehh td kt opis. Tak ckp dgn Abg'. Mata aku yg tengah ralit tgk TV time tu teros melekat kt hubby tp xto nk ckp ape. Last2 aku tergelak beso & try lagi nk selindung ckp bkn aku yg makan tp org lain. Tp hubby kenal aku bkn baru 2 jam kann. Mane mungkin dia nk pecaye dgn sengih2 kerang wangi aku tuhh. Wawawa.... kantoiiii :p
Inilah mknn yg buat aku kantoi mlm td..huhhh (malu seyyhh)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat