Naurah & Milk

Semalam atas permintaan ramai opismate, aku email gambo Naurah dr ade rambut smpi dh xde rambut. Ramai lak yg kate muka Naurah lain bile pejam mata (tido laa..) & bukak mata. Yg nie aku mmg setuju sbb aku pn perasan dh lame dah. Bile tido muka dia akn mirip aku & bile celik akn mirip hubby. Org kate muka baby mmg cepat berubah dr bulan ke bulan. Tp dlm kes aku nie camne pulak ehh? :p

A few times aku gatal tangan g suap udang & sotong dlm mulut. Sudahnya Naurah kene ruam kt muka. Tak serik & x kompiden lg Naurah kene ruam sbb mkn mknn laut tuh (maybe sbb cuaca panas). So mase majlis aqiqah aku mkn bbrp ekor udang & hasilnya ruam kt leher & badan belakang. Then aku dh start pecaye ianya disbbkn aku mkn haiwan laut tuh. Aku xde masalah mkn seafood tp hubby mmg yer. Nmpknye Naurah ikot kulit hubby yg sensitip la ekk. *Sigh. Sedih x dpt mkn udang & sotong lg :(*

Aku ckp ngn hubby "Naurah dh ikot muke Abg la skrg. Kulit pn da mcm Abg *x cerah cam aku..huhu perasann*". Mase awal2 lahir ramai yg ckp byk ikot features aku. Now semuanya mcm dh berubah. Bab muka hubby ckp mmg dh mcm muke dia. Tp bab kulit hubby kate cerah. Aku pn kkdng tgk Naurah cerah & kkdng sawo matang. Pelik laa..warna kulit pn Naurah suke ubah2. Heheh. *walau ape pn ibu tetap sayang Naurah si kudik ibu :p*

Td lunch hour g melawat opismate yg bersalin 5/4 hari tue. Anak dia kecik betol. Mase lahir berat baby juz 2 kg. Dah 19 hari naek 100gram jer. So mmg halus la sgt lagi. Beza sungguh dgn Naurah yg baru 2 bln dah 5 kg. Susu ibu Naurah byk lemak sungguh heheh. Insyallah hari nie masok hari ke-2 aku puasa. Td cam berkira-kira nk berbuka mase melawat member td. Yelah, org dh hidang air & kuih, cam x proper la x jamah kan. But akhirnya masih mampu mengawal nafsu since dh tghari. Rase syg sgt nk buka puasa. Pastu Man & Sham yg baek hati ajak aku pegi melawat td pn nk belanja aku lunch skali sbnrnye. Klu dgn diorang, mkn msti baekk punyer. Still masih mampu melawan nafsu mkn yg bergelora dgn jayanya heheh. Bln Ramadhan pn bkn lame lagi dah. Tak lame dh nk masok bln 5. Bln 8 dh puasa. Tak baek la tangguh hutang dgn Pencipta lama2. Takot lps2 nie ade lak halangan laen yg kite tak tau bile nk puasa.

Alhamdulillah pengeluaran susu pagi td dptlah 4 oz sekali pam. Utk ptg nie rase mcm x byk. Maybe blh pam kat rmh je kot. Tgklah nnti mcm mane. Patotlah dlm Islam pn diberi kelonggaran pd ibu2 yg menyusukan baby utk skip puasa. Rupanya utk mengelakkan susu ibu kurang plus bile menyusukn bb nie lapar mmg pkr biasa. Insyallah mlm nnti nk try minum susu tepung Alpha Lipid (AL) yg ade 1 tin kt rmh tue. Susu tu Abah punye tp since dia tgh recovery from bypass surgery, dia xleh menom susu tue. Aku bace dlm majalah Pa&Ma ade tulis minum susu AL blh banyakkn susu badan. So alang2 dh ade, ape salahnye mencube kann? Abah pn soh minum jer. Susu AL nie bkn murah. Setin kecik tu harga smpi RM180 ok! Klu saje2 aku nk beli, rasenya mmg x dpt la heheh. Susu nie dgr katanya susu awal lembu (kolustrum). Thats y dia mahal. Mcm susu awal ibu jugaklah. Susu paling mahal utk baby :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat