Statement Saje

Aku nie leh kate hari2 update blog. Msti ade org yg tertanya2 (ade ke?), minah nie xde keje ke ekk? Anyway pasal ape lak aku nk kene bagi penjelasan mengapa sy update blog sy hari2?? Perlu ker? Ntah. Tetibe je aku rase cam nk bg penjelasan. Ikot suke aku la kann?heheh. Sbnrnya aku ade je keje. Besh gile klu g keje tp xde keje. Ade ke keje yg mcm tue? Klu ade aku nak hantar resume :p Aku nie jenis mcm mane nk kate ekk. Klu buat keje cam pantas & tuntas sket arr. Sblm2 nie aku baek sket la. Update blog after semua kerja yg agak URGENT settled. But lately aku mcm dh pandai bertangguh sket. Kkdng bos tanya, barulah gelabah aku siapkan. Diulangi sekali lagi. Sy adlh pekerja yg pantas & tuntas. Makanya masih selamat lagilah x kene marah dgn bos sbb bile dia mintak, aku delay xdelah lama sgt. Bbrp minit jer. Hebat tak? :p

Satu lagi persoalan. Camne aku blh jd hebat mcm tu sekali? Soalan nie paling senang nk jawab. Sudah 4 tahun+ aku buat keje yg sama, tempat yg sama, PC yg sama, bos yg sama, collegue yg sama. Aku rase org yg mpy penaakulan mantik yg sgt lemah je yg xleh jd hebat spt aku (aku pn kurang phm ayat nie :p). Tp manusia, haruslah ada saat2 ups & downs nye. Sama jugak keadaannya dgn aku. Walau sehebat mana sekalipun aku dlm menyiapkn tugas2 yg diamanahkn, kdg2 tu kantoi jugak. Time tu xleh nk kata ape lah kan. Terima jelah bebelan bos seadanya. Masok kot atas, kuar kot bawah :p. Bos aku nie bile dia marah bkn blh amek hati sgt. Klu kite jenis yg amek hati, mmg hari2 makan hati. Blh resign 24 hours wa ckp lu. Bos ppn mmg mcm tuelah. (maybe jg dh nk menopaus..betol ke aku eja nihh?).

Ape pula sbb aku masih bertahan kerja kt sini? Bos dh la cam hampeh. Itu x blh, ini x boleh. Nape??nape?? Sbbnya aku xkan berhenti keje semata mata sbb 1 benda je yg aku x suke. Sbb kt sini, selain dr bos yg x besh, semua yg lain adlh besh. Termasoklah opis suami sy yg sekangkang monyet je dr opis sy (tp nk bersua muke bkn senang pn. keje hubby as IT Exec/System Support buat dia byk keje kt luar area Cyber nihh). Sdgkn kerja aku pulak yg kt bah. administration nie byk ke hulu ke hilir ke main office kt depan tu je hahh. Dan lagi 1 sbb nape aku masih setia kt sini adlh, aku x yakin ade tempat lain yg blh offer gaji aku skrg dgn position yg sama. Klu ade offer yg sama/better & kompeni itu adlh di Cyber jg, maybe aku akn blah jugak 1 hari nti. Malangnya setakat nie masih blm ade better offer dr opis aku skrg. Klu ade pn, Sabtu kene keje half day. Tak dapek la kann. Itu masa aku utk bersama dgn family okeh! Lagi2 la dah ade Naurah skrg nie. Mmg xkan pk 2 kali pn eventho gaji adlh better dr opis skrg. Sekian, bebelan pagi ini.(nk sambung buat keje dgn pantas :p)

p/s: my parents will be back from Gurun, Kedah by Air Asia this late evening. Naurah sdh sgt rindu sama Atok & Nenek Johor (ibu & ayah dpt rehat byk sket bile diorang ade...kwang3x)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat