Hubby & House Chores

Kerja Hubby
1. Rendam baju, basuh baju, sidai baju
2. Iron baju kerja dia & wifey tercinta ;p
3. Kemas rumah
4. Memasak
5. Buang sampah
6. Cuci Toilet

Kerja Guwe
1. Basuh Pinggan
2. Lipat Baju

Wooo..tgklah list kat atas tue. Hubby ade 6 kerja & aku cume 2 jer. Ape kessss?? Tp serius la weyy..boleh kata rumah tu di urus oleh hubby. Kesian tgk dia tp dia yg sukarela nak buat & biar aku jaga Naurah most of the time. Sllunya rutin lepas balik kerja on weekday kami adlh begini. Smpi rumah, hubby bwk Naurah bersiar kt depan rumah. Pukul 7.00 - 7.30pm Naurah dah start mengantok. Hubby bagi Naurah kt aku, dia akan masak lauk utk dinner. Dulu aku yg masak tp skrg hubby berebut pulak nk masak. Habis semua kerja dia nak conquer huhuh. Lepas Naurah tido, hubby siap masak, dia akn jaga Naurah tido sambil tgk tv & aku naik atas mandi, solat Maghrib & turun bwh balik, makan/lipat baju smlm. Hubby lak naik atas mandi, solat, bwk baju turun nk basuh, makan. Sometimes hubby iron baju kerja dulu pastu baru turun basuh baju & makan. Lps Solat Isya' aku terbongkang jelah depan tv sambil jaga Naurah tgh tido. Hubby lak masih x reti duduk diam. Sometimes dia menyapu kt living room or kitchen. Aku sllunya dah tertido depan tv. Hubby dh siap sidai baju, dia akn lepak depan tv kejap & klu x larat ajak aku+Naurah naik tido kt atas. 

Lebih kurang mcm tuelah rutin harian kami stp hari. Sbb hubby dh byk buat keje rumah, sllunya bile Naurah bangun nk menyusu or buat hal xnak tido, aku lah yg byk handle & biar hubby tido. Kesian tgk dia tido nyenyak sbb penat buat keje rmh. Tp klu susu dah habis, terpaksa gak kejut hubby soh panaskn susu sejuk dlm warmer. Kesian jugak dia terganggu kejap tidonya. Byk betol pengorbanan yg hubby buat. Sejak dr aku pregnant lagi dia dh byk ambil alih kerja rumah. Ingatkn lepas ade anak, bolehlah back to normal, aku menjadi suri rumah yg berjaya. Rupanya kerja rmh yg hubby buat makin bertambah, aku plk sibuk dgn anak. Ok ker mcm nie ehh? Aku takot lama2 hubby fed up pulak asek dia je buat keje. Pastu aku nie mcm wife yg tak berapa berjaya pulak sbb x byk buat keje rumah. Aku pn xtau situasi aku nie dikira sbg sangat beruntung & teruskan sajalah jalani kehidupan yg begini or kene buat perubahan. Aku x buat byk keje rmh tp badan aku tetap letih & lesu. Mengantuk xyah ckp la kan. Jaga anak pn bkn pkr mudah. Nk layan dia berdukung, nk berdodoi bagai...itu pn dh cukup meletihkan aku sbnrnya. Hmm..ntah lah....Yg pasti aku bersyukur dpt suami yg ringan tulang terlebih lebih nihh & sbg tanda penghargaan, aku sllu belanja dia makan shedap2 heheh ;p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat