Kesiannya Naurah

Sedih. Aku sedih semalam & hari nie sbb Mak aku bagi Naurah menom susu tepung. Waaaaa.... :(  Kisah nya bermula mcm nie. Aku buat stock EBM lebih dari biasa iaitu 7 bottles (each contains 3oz) berbanding yg dihantar ke nursery. Stok EBM aku semuanya adlh cair yg blh diguna pakai dlm tempoh 3 hari shj. Dh memang cara aku suke buat stok perah hari nie menom esok. Asal masih relevan, aku teruskan jelah kann. 5 bottles EBM aku letak di tingkat atas dlm Safety Plus PP bottles & 2 lagi dlm botol susu Avent yg siap2 aku dh letak puting & tutup kemas di tingkat bwh. Sampai2 rumah after balik keje, aku tgk Naurah tgh tido. Masa tu dekat pukul 6.30ptg. Then Mak aku ckplah dia baru tido. Aku pn sajelah tnya cukup x susu aku tinggalkn (dlm hati kate kompem la cukup. sllu bg kt nursery 5 bottles pn kdg2 ade lebih 1 bottles). Skali Mak aku ckp ' X cukuppp!!). Aku mcm ' Hahhh?? Abes tu susu ape? Tunjuk susu dlm botol sebelah Naurah.'. ' Susu tepunglahhh..ko tinggal 2 botol je manelah nk cukup'. 'What? 2 bottles?'. Aku teros bukak fridge kt kitchen & tgk 5 bottles kt tingkat atas tersusun baek di sebalik sebungkus besar cendawan dlm plastik. Patotlah mak aku x nmpk. Sape siot yg letak cendawan tu kt situ. Haihhhh -_-" Kalau dh ramai2 gitulah jadinya kann. Tp serius aku mmg hangin giler time tuh. Pastu rase cam kesian sgt kt Naurah kene menom FM. Aku tnya mak byk ke dia menom? Mak kate x byk sgt. Mcm asal hilang haus jerr.

Dlm pd kitorang sembang2 tu, Naurah terbangun bile dgr suara aku. Dia pn cam tido2 ayam je aku tgk time tuhh. Teros dia bukak mata besar, nmpk aku & senyum. Sedihnya aku rasa time tuh. Teros aku amek Naurah & peluk dia. Sbnrnya aku mmg rasa nk marah sgt2. Nk marah mak, dh cukup baek dia nk jaga Naurah drp hntr nursery eventho buat sementara waktu. Nk marah Abah yg kata dh carik dlm fridge tp x nmpk EBM tuh, agak x proper juga sbb terlindung dek seplastik besar cendawan. Tak terfikir la kt belakang2 tu ade sbnrnya kann. Mmg rasa marah tp bile nmpk muke hubby yg tetap tersenyum, aku cepat2 tersedar. Benda dah jadi, Naurah tak kelaparan & semuanya bkn disengajakan. Hati aku tenang semule & fikir maybe semuanya ujian utk aku. Allah nak uji tahap kemarahan aku gaknyer. Seb baek berjaya control suara x ckp nada tinggi2 sgt ngn mak & abah. Senyuman hubby lah yg jd penyelamat tanpa dia sedari.

After aku dh cool down, sembang2 jelah mcm biasa. Pastu dah pkl 7pm, barulah betol2 masa utk Naurah start tido. Sbb kt bwh bising, aku bwk dia naik atas & tidokan dlm cot mcm biasa. Tp ntah nape aku tgk Naurah mcm gelisah & xnk lena betol. Teros soh hubby warmkan susu & Naurah menom mcm blm menom susu dlm tempoh yg agak lama pdhal baru 1 jam lepas mak bg FM kt dia. Maka aku pasti dia menom FM tu sbb terlalu haus & cukup utk hilangkn hausnya saje bkn utk kenyang. Kesiannye kudik ibu nihh. Sedih sgt ibu rasa smpilah skrg nie. Menaip pon bergenang air mata..huhuh. Ape2 pn stock EBM Naurah utk hari ini bertambah byk shgga berbelas botol. Kalau x cukup x tahulah nk kate ape....Ape yg aku perasan, org tua klu baby cam meragam sikit suka sgt sumbat dgn susu pdhal baru je lps minum susu. Tu yg smpi muntah susu byk tu sbb dh full pn di bagi susu lagi. Mak mertua, mak aku....sama jerrr. Sbb tu asal balik rmh in law, susu EBM asyik x cukup or cukup2 aje. Mak sndiri jaga, lebih kurang gitu jugaklah. Dlm hal nie aku suke dgn schedule yg nursery guna pakai. Sentiasa cukup 4 bottles & for emergency 1 bottles yg tahan smpi aku balik opis. Ok jer Naurah, x meragam kata lapar pon bile aku dh balik. Tetap ceria mcm biasa. So natijahnya.....korang pk lah sndiri....huhuh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat