About Cik Ya

Takde idea la pulak nk tulis ape hari nie. So aku update lauk berbuka semalam jelah ehhh =p

Daging Masak Black Pepper
Ikan Goreng
Sayur Sawi+Kcg Buncis+Carrot Masak Air
Necafe 4 habi & Tea for me
Aneka kuih: pulut panggang, agar2 santan, kaswi, epok2 (org johor je panggey) or karipap & kuih sagu
Pisang Emas masih belom dibawa belayar. Tinggal 2 biji je cukup2 utk hari nie...

Ok nak tepek lagi gambo Naurah. Yelah, aku dh x buat large dah gambo dia. Habes huduh blog aku upload gambo terkeluar kawasan. Sila jgn kutuk lagi (terutamanya pd Puan Nano yg selalu jeles dgn kite hihi).

Oh..sblm terlupa, Cik Ya Naurah tak jadi dtg rumah weekend nie. Meeting dia postpone ke tarikh baru lagi & dia ckp dgn bos mogok taknak pergi dah. Bos xde pilihan, so terpaksa ikot ckp anak buah. Cik Ya kite tu garang tau! Bos pon takot dgn dia huhuh. Kite nak Naurah jadik mcm Cik Ya. Garang tapi baek hati & bijak.  Dialah satu2nya from my siblings yg berjaya further study di luar negara. Yang lain2 setakat uni kat dlm negara jelah. Semangat 1Malaysia lah katekan (malu nak ngaku tak bape nak pandai mcm Cik Ya =p). 

Cik Ya dari kecik lagi dah menunjukkan kepintarannya. Pekse kt sekolah asyik dapat No.1 aje. Hari penyampaian hadiah, aku tolong jagakan hadiah dia yg byk tue. Bile Cikgu yg lalu lalang nmpk aku ddk sebelah hadiah yg byk, cikgu terus cakap banyaknye hadiah awak. Mule2 aku suke & rasa bangga sbb cikgu cop pandai tp sbb cikgu agama ajar suruh jd org yg jujur maka kite pon ckp 'saya tlg jaga hadiah kakak saya je cikgu. hadiah sy 1 nie jer. Bahasa Melayu dapat markah 100 %'. Baeknya aku! huhu. Kat sekolah aku pon kene tempias sbb ada kakak & abg yg pandai. Glemer sbb kakak & abg ade reputasi yg bagus. Menumpang jelah. Nk harap kepandaian sendiri, tak dapek lahhh hihi. 

UPSR CikYa dpt 4A, masok boarding school kt JB, Sekolah Tun Fatimah (STF). Now adik ppn yg bwh aku si Lisa mengajar English kt sane. Lawak tak? Kawan2 adik aku skrg adlh cikgu kakak aku tahun 90-an huhuh. PMR 8A. Dapat result trial SPM, Cik Ya dapat scholarship tajaan Petronas amek foundation kt Ostrolia bumi kanggaroo & koala.  Sebelom result SPM yg sebenar keluar, dia dah fly ke sane & start belajar dah pun. Then masok Uni of Melbourne. 4 years dia kt sane, balik Msia keje kt kompeni Ernst & Young dulu 6 bln sbb Petronas lambat panggil keje. Mule2 Cik Ya dihantar ke Petronas Methanol, Labuan. 4 years after that dia dapat tukar kt KLCC & early this year dia naek pangkat & gaji yg sgt2 lumayan sekiranya mahu dihantar ke kilang baja Petronas di Kedah. Begitulah serba sedikit biografi Cik Ya. 

Naurah blaja pandai2 yer. Jd bijak & baik hati mcm Cik Ya. Byk tolong mak abah & tak berkira dgn ahli keluarga. Cik Ya tu mmg garang. Tp dgn aku dia mcm kalah sikitlah. Sbbnye aku nie jenis melawak & agak poyo. So dia xleh nk garang2 sgt dgn aku. Asek tak jadi jer katanya hihi. Dan rasanya dia paling rapat dgn aku sejak aku abes study kat U & ddk dgn dia kt Villa Cheras sampai la skrg aku da kawen nie. Kebetulan dia dh pindah Kedah, so byk travel guna flight. Rumah sape paling dekat dgn airport?? AKU. So, rumah aku sllu jd transit sblm dia pegi meeting or course kat area KL. Maka aku masih lg rapat dgn dia berbanding siblings yg laen. Rapat dgn dia bermakna dia tak lokek walau ape pn dgn aku. Asal dtg rumah, mesti hulur duit kt Naurah. Duit Naurah dah sampai ribu riban dibuatnye. Bkn duit dia bagi sorang la hihi. Tp beratus jugaklah yg datangnya dari dia. Kalau pegi beli brg2 rumah kat Giant etc. mesti dia hulur duit buat tambah2. Best tak?? hihi Ahh, I really adore ur Cik Ya lah Naurah. And I miss her so much right now. Next week Cik Ya akn dtg  rumah utk balik sama2 ke Johor utk berbuka puasa bersama keluarga kt sane. I cant wait...

Aik, kate nak tulis sikit jer labu????? HAHAHA.... =B
Ibu dah tak sabar nak balik keje & gomol2 Cuk Ibu nih..

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat