Cerita Naurah

Menggeget kegeraman
Auww..Naurah sepsi huhuh

Sebenarnya aku sdg gigih mengumpul stok EBM utk Naurah utk bulan Ramadhan yg tinggal bape hari je lagi akn menjenguk kita. Since Kudik sdh officially hari2 mamam Cerelac Rice & Soya pd waktu pagi + ptg, dia sudah kurang menom susu. So stok yg lebih tu aku bwk naik freezer buat stok beku. Rasa lega sket hati nie. At least ada jgk EBM for emergency. Eventho aku dh beli FM Anmum 2nd Stage 6m to 1yrs sekotak, kalo setakat jadi pameran produk jer pon aku x kesah. Malah bersyukur sgt2 krn masih mampu meneruskan misi at least 95% darah daging Naurah is by consuming my breast milk. Aku yakin bhw penerimaan yg baik Naurah on solid food seawal 5 bulan ada hikmahnya. Skrg sudah nampak bukan? Aku sudah blh persiapkan EBM utk bln puasa yg pd mulanya serasa hampir mustahil. Thats y sometimes aku malas nk risau & runsingkan kepala otak dgn kemungkinan2 masa depan yg belom pasti. Mmg aku sgt suka klu Naurah blh fully breastfeed. But in other hand, if keadaan memaksa utk dia sikit2 campur FM, I don't mind either. Sbb itulah ketentuannya. Itu yg Allah sudah rancangkan utk aku & Naurah. Aku berusaha utk hari ini & let Allah decide in future for us. Now Allah sudah tunjuk jalan pd kebimbangan hati. If kita selalu bersangka baik, Insyallah pertolongan-Nya pasti akn sampai. And sometimes tanpa kita sedari =) Alhamdulillah.

Bercerita tentang progress Naurah, itu budak sudah semakin lasak. Guling2 mcm tenggiling tanpa mengira tempat. Around 2.45am this morning, tiba2 aku terjaga dr tidur & scr otomatik melihat keadaan Naurah di sebelah. Punyelah terkojot aku tgk dia tgh meniarap atas lantai mozek. Dok senyap pandang lantai. I bet she's been thinking y permukaan ini rasa sgt sejuk? My dear, sbb kamu sudah melangkaui sempadan toto yg Ibu hampar depan TV oke! Tp mmg dup dap jugaklah dada den tgk bdk tecit tu kt atas lantai. Naseb baek dia guling2 tiba part mozek dok tertiarap. Buatnye landing belakang kepala dulu? Heee....mau sakit jantung Ibu itu mcm kalu. This morning masa hntr dia ke nursery, tanya dgn budak pengasuh yg sllu berebut nk amek Naurah tue. Oke ke Naurah mamam cerelac yg aku bekalkn 1 tin kt nursery semalam? Bdk tu kata Naurah sgt suke mamam. 5 sudu kecik sekali hadap. Bermakna 10 sudu kecik sehari. Susu bekal semalam pon ade balance 1 tinggal dlm fridge nursery. Tu psl aku bg bekal 3.5oz X 3 bottles je hari nie. Next month check up timbang if naik sikit lagi, aku pasti sbb timbang itu sudah rosak. Mmg dh rasa berat mengangkat si tecit tuh. Tegap & mantapp. I like =D

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat