Lalai

Semalam masak lauk yg lebih simple. Stok sayur pon sudah habis. So singgah pasar malam beli stok sayur dulu. Paling besh lalu depan gerai kuih muih dan yg seangkatan dengannya, lansong aku tak menyinggah. Syabas beta! Bravo!! Tp aku kalah dgn tarikan buah pulasan yg montel2 seikat RM10 =B Takpe makan buah. Tak menggemukkan. Ayat defend diri sendiri nampakk..hahah. Sampai rumah gesa2 teros ke dapor. Sudah hampir pukul 6ptg. So lauk semalam sgt ringkas.

Sardin Masak Lemak Cili Api (tp x pedas pulak huhuh)
Tahu+Tempe+Carrot+Kentang Masak Sup (tahu & tempe wajib sbb anak org jawe. bisa?)
Ikan Terubuk Masin Goreng....lagi...=p
Kicap (nk jugak tulis spy nmpk cam byk lauk yg dimasak hahah)
Nescafe for Habi & Teh for me

Alhamdulillah Naurah tido cepat lagi. Sudah ubah rutin gaknye bulan Ramadhan nie. Dgr citer, kat nursery dia taknak tido sgt. Asyik nak bermain jer. Thats y la kt rumah dia cepat mengantok. I see. Sudah 2 hari juga habi berjaya menidurkan itu budak. Ibu kan bz kt dapor. Syukur jugak sbb sblm2 nie dia mane nk klu Ayah yg tidokan. Makin behave bdk kecit nih =) Sbb masak ringkas, 6.30ptg juga sdh siap memasak spt hari sblmnya. Tp ade benda yg x besh terjadi. Well, atas kelalaian aku jugak. Aku terlupa nak mandi pukul 7ptg & lambat sediakan makanan berbuka kt atas meja. Ini semua gara2 ralit tgk cerita Epilog Syurga Cinta. Dem u drama melayu!!! Drama melayu yg aku sgt jarang2 tgk. Ini jadinya bile hari2 dh melekat depan TV tunggu cerita bersiri. I hate u malay drama!! huhuh. Kesannya, habi muncung mulut sbb air Nescafe dia masih terlalu panas utk dihirup sbb aku baru je masak air lps abes layan drama. Azan dah berkumandang, aku tgh kocoh2 cedok lauk & senduk nasi panas. Habi dok membebel jer atas kelambatan aku. Aaaa...tensen oke. Dah la aku blm mandi. Tak besh betol berbuka dgn badan lekit2. My bad. My  bad =( Pas siap makan, mandi & solat, teros ngendeng2 dekat habi mintak maaf. Baru je smlm rasa hepi dpt menjalankn tugas dgn baek. Hari kedua dah buat perangai. Hampes. Seb baek habi mudah di goda. Goda manja2 buat muke sedih sbb nk mintak maaf. Bkn goda yg lagi 1 tu oke! hahahh =B

Ape2 pn smlm aku tertido awal. Habi tgk 999 & blm habis pon aku dh tertido. Jaga2 tgk jam da pukul 11mlm. Tu pn sbb Naurah merengek nk susu. Sahur lebih awal sbb masih fobia dgn kes masa berbuka. Tgh sedap2 makan, Naurah tetibe bangun. Dia layan main kaki dulu. Hisap2 jari. Guling2. Meniarap. Guling lagi sampai terjatuh dari atas tilam ke atas toto. Hishh..melompat aku dibuatnya. Tgk dok perati dia main2 dr meja makan, x sempat lak nk halang dia tergolek. Seb baek atas toto jatuh kepalanya. Sakit jantong aku dibuatnye. Tak pasal2 habi kene marah. Nape ntah aku marah dia. Pdhal sama2 tgh makan. Poyo aku nie. Naurah ok jer. Cam pelik je dia tgk aku dok kecoh2 sdgkan dia takde ape2. Over sket Ibu pagi2 nih hehe. Seram lebih sbb asek bace cerita mommy bloggers lain yg anaknya dh start jatuh katil etc. Syukur Naurah jatuh dr tilam ke toto jer. Masih bernasib baek. Asyik guling2 je itu budak. Makin bahaye.

Oke. Dah xde idea nk merapu ape. Layan jelah gambo bdk tecit nie.

Sayang Kitty ek Sayang....jgn jd cam Ayah takot ngn kucen hohoh
Ehhh..ade papamommy lahhh...
Tgh amek mood
Dia dah start dahhh...tgk reaction Ibu dulu....
Nyumm....sedapnya masok dlm mulut....haihhh

Popular Posts