Too Spoiled

Yeayyy!! Hari Jumaat. Hari yg penuh rahmat. Penghulu segala hari. Hari yg sangat disukai krn esok adlh cuti. Masa utk habiskan masa puas2 dgn Naurah. Masa utk balik ke rumah sndiri di BBST. Masa utk didik semula perangai Naurah mengikut acuan Ibu & Ayah. Ya Allah, skrg nie Naurah sgt nakal oke! Biasalah dah dimanjakan oleh ramai org. Macam2 perangai baru dia belajar. Ada yg ok, ada jugak yg tak ok. Dah serabot aku tgk anak aku tuh. Dh mcm bukan Naurah yg aku asuh dulu. Tsk tsk. Sgt sedih bile Naurah jd nakal taknak dgr cakap Ibu & Ayah sgt. Maklumlah ada jer yg backing dia. Ada je yg melayan karenah dia. Mmg naik lemak la kan?? Hahh..siap la ddk dgn Ibu & Ayah balik lepas nie. Takde dah Ibu nak bagi muka. Nakal2 mmg Ibu pok jer. Tangan tu makin laju nak menepuk & mencepuk muka org. Haihh...aku suda mula naik geram. 

Tp kat rumah in law, aku control & tengokkan jelah dulu. Marah Naurah pon control2 lagi kann.Terus terang aku mmg tak setuju dgn cara didikan kat sana. Pd aku Naurah terlalu dimanjakan. Asyik dituruti semua kehendak Naurah. Tak dimarah bila Naurah buat salah. Manelah Naurah tak jadi nakal mcm tue. Sanggup aku hantar nursery dari bagi Naurah ddk sane eventho kebajikan & keselamatan Naurah lebih terjamin kt sana. Ini baru 2 minggu ddk sane, dia dah pandai marah2 sama Ayah. Siap buat aksi mcm nak pukul Ayah kuat2. Ditariknya toto pastu buat suara marah2. Tanda protes Ayah tak bagi pergi tempat suis2 elektrik yg sgt merbahaya. Mmg Naurah paling buat perangai nakal dgn Ayah. Dgn aku dia mmg takut sket sbb aku sllu keraskan suara & bertegas bila dia buat salah. Bila aku buat muka garang, mmg Naurah akan senyap & behave. Kompem lepas nie rambut aku start menggerbang balik mcm singa. Aummm!!! Habislah ko Naurah...Dan aku berdoa moga masih belum terlambat utk aku train balik Naurah menjadi baby yg sweet & shy mcm dulu.

Haihh..Ibu sudah susah hati dgn perangai ko Naurah. Sbb Ibu mmg sgt tak suka dgn bdk2 yg nakal. Kecik2 mana boleh pukul2 org Naurah. Mane boleh marah2 & tunjuk protes sama Ayah & Ibu. Tak comel ok buat mcm tue! Klu Naurah nak nakal merangkak 1 rumah, panjat tangga, sepahkan rumah, bongkar baju Ibu dh lipat, itu semua Ibu tak kisah. Tp skrg nie attitude Naurah yg Ibu tak suka. Attitude Naurah towards the people yg sayang sama Naurah. Mmg Ibu sgt2 tak berkenan. Lepas nie aku nak kuarantin Naurah bbrp minggu dr pergi ke Semenyih. Aku nk train dia balik jd bdk baik. Moga Allah bg peluang pd aku utk didik kembali Naurah mengikut acuan kami. Ibu & Ayah. Bkn acuan org2 lain OK!!!

To habi:- I know u are reading this & I hope u're with me on this. U saw what Naurah did when she's angry at u right? Everytime Abg nak main2 dgn dia, asyik nak marah & pukul Abg. U noticed that didn't u? That is really2 bad attitude of her. She's been spoiled too much. Let me do my job as a mother to teach her what is right & what is wrong after this ok!! Lets be her parent again. Let Naurah be our sweet daughter again. Lets spend more time with her. Kita tak dpt byk peluang bermain/spend time dgn dia masa kt Semenyih. Thats y dia sudah pandai buat perangai dgn kita. Dia tahu Wan, Atok, Wan Andak sentiasa manjakan dia. Sntiasa ada dgn dia if kita, her perents, marah/tak layan pd dia. Dia rasa dia tak perlu mengharapkan kita saja sbb dia dah ada org lain yg sntiasa back up if kita tak ada. Jom kita sama2 didik Naurah semula. I know we can!!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat