Ujian Allah

I'm so sad & worried. Kdg2 mcm nk menitik air mata tgk keadaan Naurah. Lepas 1 ujian, selang seminggu kami diuji lagi. Ya Allah, Engkau Tuhan yang Maha Pengasih & Penyayang. Ringankanlah penyakit anakku. Sembuhkan dia dengan seberapa segera. Berat mata memandang, berat lg  bahu yg memikul. She's too small. She can't understand anything. Bila rasa sakit, dia merengek. Bila rasa gatal, dia nak menggaru. Kalau boleh penyakit tu di pass pd Ibu, aku 100 kali sanggup. Walau apa pun, aku redha dgn ujian Allah pd kami semua yg menyayangi Naurah. Syukur Naurah tak banyak ragam walau tak seaktif sblm nie. Dia cuma main2 permainan yg ada depan mata dia jer. Sekali sekala akan merangkak juga menuju ke rak TV Wan nya kt Semenyih. Parents in law kata she's such a good girl & quite strong handling her conditions. Masih lg mahu senyum2 & mengekek bila di agah. 

She's having a slight fever. Yesterday evening naik sampai 37.4. After makan ubat, turun balik suhu badannya. Berulang mcm tue jelah a few times. Sudah 2 malam Naurah tido sama Wan & Atok. Rasanya lebih selesa Naurah tido sama mereka. Senang nak dibagi makan ubat antiviral every 5 hours, ubat gatal & demam every 8 hours. Bilik pon dekat tingkat bwh. So senang access pd my EBM dlm fridge. Hrp Naurah lebih cepat sembuh dgn penjagaan yg teliti spt ddk di hosp. dgn Wan & Atok nye. Insyallah, amin. Eventho Ibu & Ayah tido berdua jer. Ingatan kami sentiasa pd Naurah. Naurah cepat sembuh yer! Nnti dpt tido peluk2 dgn Ibu & Ayah balik. Pagi tadi b4 pergi keje, tgk Naurah ceria je mcm biasa. Cepat2 depang tgn soh Ibu dukung. Rindu kt Ibu yer sayang? Ibu pn rasa mcm nk bwk je Naurah pergi keje. Huk huk. Sabarlah hati, tabahlah hati nie. Ibu mohon kekuatan dr Allah utk menghadapi ujian-Nya.

Gatal yer sayang.....tsk tsk
3rd day - Makin naik ruamnya
Selongkar beg Ibu yer....
Ralit. She's such a good girl
Doakan kesihatan saye yer kawan2 Ibu.

Popular Posts