Annual Appraisal 2010


Ayayaiii...my appraisal form for year of assesment 2010 sudah terdampar di atas meja. Entah kenapa tahun nie aku rasa mcm tekanan sket nk buat appraisal nih. Sebelum2 nie aku relax jer takde pk banyak. Maybe sbb dah menjangkau 5 tahun kerja kat sini awal bulan lepas membuatkan aku lebih byk berfikir ttg future aku kat sini. Mcm x sangka dah 5 tahun aku bertahan dgn kompeni nie. Nak kate best sgt, tak jugak. Biasa-biasa jelah. Ada benda yg best, ada jugak yg tak best. Kdg2 timbul jugak rase boring. Nk mencuba sst yg baru. Tp selalu jer termati niat tue sbb sijil/transkrip spm, pmr, upsr semua masih belum di ambil salinan kt kem.pelajaran. 

Ade tak aku pernah citer buku sijil2 aku hilang? Heheh. Yer, itulah yg terjadi pd aku. Folder itu sudah MIA. Tak tau kt mane. Jenuh cari merata tak juga berjumpa. Thats y la aku masih setia disini. Aku noticed folder tue hilang sejak tahun lepas lagi. Last aku ingat folder tu ada dgn aku akhir tahun 2008 masa aku pindah rumah dr Serdang ke Putrajaya. Otak aku kuat kata folder tu ada kt rmh Villa Cheras. Tp masa kemas2 rumah tue time kakak aku nk pindah ke Gurun, Kedah - tak jumpa pon.  Seb baek transkrip result degree & sijil degree  aku ex-hosmet kt Serdang jumpa tertinggal kt sane. So itu ajelah bukti yg aku pernah belajar sampi ke uni. Masa hilang tu kira aku nie mcm tak pernah bersekolah la senang ckp. Hahaha.

So sbb sijil2 seme takde, tersangkutla aku keje kt sini. Takkan sampai pencen kot ek? Adoiii. Mcm tak sanggup je fikir jauh kehadapan nun. Apa2 pon aku dah tau saluran nk mendapatkan balik salinan2 sijil peperiksaan yg penting. Dapat je semua balik, bolehla aku pursue sungguh2 utk cari keje lain. Berbalik cerita ttg borang appraisal, apa yg buat aku rasa tekanan sket sbb mc & el aku banyak. Sejak ada anak, itulah yg terjadi pd aku. Tahun lepas byk mc je sbb pegnen. Muntah2 byk so bos pon boleh lebih kurang. Tahun nie mc banyak sbb byk berjangkit sakit dgn anak. Bila anak sakit, aku el pulak sbb nk jaga dia. So mcm berkait rapat mc & el aku nie dgn anak jer. Lumrah la ada anak kecik nie kan. Family always comes first maa. Duit takde boleh dicari. Anak takde, macam mano? Ingat senang2 ke boleh produce anak? Rezeki Allah bagi, amanahkan pd kita utk menjaganya. Wajib dijaga sebaik mungkin. Betol tak ibu2 sekalian? Hehehe.

Natijahnya, bila mc & el aku byk, menjawablah aku dgn bos time interview session nanti. Habis la aku kena bambu. What to do bos. Masa single sayalah org yg kedua cepat sampai selepas bos. Paling sikit mc & el. Semuanya tip top maka bos pon sayang. Skrg ada suami & anak. Mereka sakit, sayalah yg kene menjaga mereka. Sy berkorban utk keluarga saya. Utk mereka2 yg sy sayangi. Sy harap bos boleh paham. Hmm, bab bos boleh paham nie yg payah sket. Bos susah nk paham sbb bos takde anak. Jadi bos tak tahu betapa pentingnya anak2 bagi para ibu. Bos pon tak lembut hati mcm saya. Suami sakit, saya juga yg susah hati. Sy jaga makan minum dia spy dia cepat sembuh. Klu suami bos sakit, bos kata dia pandai jaga diri sndiri sbb dah tua bangka. Situasi bos sgtlah berbeza dgn saya. Makanya nk hrp bos paham amatlah susah sekali.

Worst come to worst, bos membebel ckp pedas2, aku sengih2 mcm kerang busuk ajelah. Tak pon bergenang air mata. Rasa mcm nk hantar surat resignation time tu jugak. Heheh. Tak pon iyekan ajelah semua bos kata. Masok telinga kiri, keluar telinga kanan. Abaikan. Tapi 1 yg paling aku harap. Bonus tak kena penalti & increment naik lebih dr biasa. Bisa?? Ehehhh =B Ada hati lagi tue yer...kui kui....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat