Muncung Itik


Naurah skrg nie suke betul buat muncung2 mulut dia mcm kt atas tue. Ntah hape keje ntah. Heheh. Mulut pon skrg nie kepochi sungguh. Dulu kecit2 sonyap jo kau. Skrg ntah hape2 di bebelnya sambil bermain tuh. Tangga rumah dah sampai tingkat atas dipanjatnya. Tak padan petite. Jenuh aku melayan dia naik tangga sampai atas. Byk tuuu anak tangga. Mengah la jugak aku nk ketchup. Satu demi satu dia panjat. Cute. Hihi.

Ayat yg sllu keluar dari mulut dia skrg ialah aba..aba..aba...
Pastu tangan tunjuk2 atas. Ntah hape ditunjuknya aku pon kurang pasti. Kipas or lampu maybe. Kdg2 tu dengar suara je dok aba..aba...orangnya kat mana? Belakang sofa sebelah tangga. Kekeke. Nmpk kaki je klu ibu tengah syok baring atas toto. Klu mulut dia bising, itu ok lagi. Yg masalahnya klu mulut dia tak berbunyi. Senyap. Sunyi. Sepi. Itu bermakna dia tgh buat sst yg dilarang. Cthnya gigit alas kaki or makan tisu or surat khabar. Miahaha.

Ntah dah bape kali dia telan kertas or tisu. Tak terkira suda. Ntah ape yg sedap sgt ntah. Bila aku nk korek keluarkan, dia pandai pulak ketap bibir tak bagi aku bukak. Pastu aku buat ar trick soh dia tunjuk gigi. Dia bukak sikit je ko! Sabor jelah. Klu dpt pon masok jari aku, dia gigit pulak. Sakit ooo. Maklumlah dah ada 4 batang gigi atas bawah. Kdg2 pandai dia sembunyikan kertas yg dia gigit tu belakang gigi. Payah giler nk amek. Kecik2 da pandai buat byk helah. Poneng kepalo mak nak oiii.

Nak tgk Naurah ddk diam tak bergerak, senang jer. Bukak je VCD Noddy. Ralit la dia tgk. Itu pon klu pasang 1-2 kali. Masok kali ke-3 dia dah boring sket. Mule dah menjajor nak cari benda lain yg menarik bg dia. Paling suka sekali pergi kt tangga. Klu nampak ibu, sampai ke dapur dikejarnya kite. Pantang betol. Klu ibu jalan cepat tak sempat nk kejor, melalak pulak. Terpaksa lah aku jln cam kura-kura nk bg dia dpt catch up. Ok, itu jer ttg Naurah hari nie. Heee =B

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat