Weddings & Office

Fullamak. Semalam balik keje tiba2 ada deretan khemah perkahwinan dlm 6-7 buah di lorong jalan rumah guwe. Tiba2 rasa teruja. Cam besh je wedding nie. Dgn kaler hijau tua yg marbeles, mmg menarik perhatian aku betol lah. Klu nak pegi, jalan kaki jer. Terus aku ckp ngn habi nak pegi. Heheh. Pdhal smlm tulis ckp nk cancel kan? Huk huk. Hati ppn mmg mudah berubah. Heppp..bkn bab cinta pd suami pk! Itu seumur hidup. Insyallah. Huhuh. 

Habi ckp camne dia nk pegi dgn keadaan dia skrg? Aku ckp boleh jer. Since smlm nmpk CP dah mula mengering. Rasanya dah boleh pegi jln2. But worst come to worst, if habi x nk pegi gak, aku nak beranikan diri pegi jugak. Bawak Naurah xdelah rasa malu sgt. Bleh cover2 main2 dgn Naurah sambil berdukung & berjalan. Tp tiba2 aku rasa mcm mustahil je cita2 aku nie. Sbb sape pulak nk tlg pegang Naurah bila aku nk makan??? Kui kui. Ok, dah malas nk pk. Titik. (ada nada2 kecewa je mcm...huk huk)

Tentang wedding dinner kt kelab tasik tue, habi ckp dia boleh drive & hantar guwe & Naurah. Just dia tak pegi jelah majlis tue. Masih takot menjangkitkan org ramai katanya. Tak pasal2 ramai opismate yg kena CP pulak. Kompem habi yg dipersalahkan. Huhuh. Dia pon kata dah naik semak ddk dlm rumah jer. Nak kena gak amek angin luar. Dia kata nnti dia lepak lah mana2. Bila aku dah nak balik, call dia. Besh =D Selesai masalah. Nak pakai baju ape ehh g wedding nnti? Hoho. Satu hal pulak. Ada masa lagi nak beli baju nih. Nanti lah carik kt kedai2 area Mydin or Nilai Square. Hrp2 jumpe baju yg sesuai.

Pagi nie suasana opis ada mcm kureng sket. Biasalah ada org nak men'dajal' aku. Siot betol. Kulit hitam, hati pon legam. Suka sgt nk letak responsibility dia pd org lain. Nak lepaskan diri punya pasal, dicarinya org utk di kamben hitamkan. Aku mmg pantang betol org2 mcm nie. Depan bos semuanya nak nampak baik. Nk tunjuk yg terbaik. Sdgkn hakikatnya dia dah dajalkan ramai org. Hisshh..mmg tak selamat dunia akhirat org2 mcm nie. Lps2 nie jgn hrp nk mintak tlg dgn aku apa2 lagi. Boleh blahhhh!! Aku ckp direct je aku taknak tolong. Lantakla ko nk cakap ape pon. Eventho aku xde keje, aku ckp je aku taknak buat. Padan muke ko! Bak kata Man, opismate yg ddk sebelah aku, klu jumpe ulor dgn dia, katok kepala dia dulu. Ulor tu lagi boleh dipercayai. Ok Man. Aku ikot ckp ko. Aku katok dia dulu bg penyek mcm pisang lenyek. Heheh.

Lunch hour nnti nak bwk akak kat main opis depan makan kt Nasi Ayam Kampong kt Putrajaya. Hari Isnin nie last day dia keje kat sini. So kenalah penuhi impian dia nak makan nasi ayam sodap kt sane. Isnin tu jugak ada farewell party utk dia. Aku tgk poneng nk bwk ape nih. Dahlah tak pandai buat kuih bagai. Jap g google resipi carik idea =B

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat