She Snored


Sebelom aku post entry tentang knp hari Jumaat aku tak buat entry & cerita ceriti weekend, aku nak cerita tentang 1 kisah lawak nih.
Hari kejadian:- Jumaat
Waktu:- Malam
Watak Utama:- Naurah & Habi
Penglipur Lara:- Aku

Settled dinner & solat Isya', as usual sekeluarga kecik kami akan melepakkan diri di depan TV. Baring-baring & guling-guling layan Naurah main mcm biasa. Habi cakap dia penat sgt malam tu. So dia mintak izin nak ngorok (tido) dulu. Meninggalkan aku sorang-sorang melayan Naurah yg baik je main-main kt area toto depan tv jer. Bile habi dah tido kt sebelah kitorang tu, maka mungkin di sbbkn kepenatan yg maha hebat, terdengarlah akan kami 2 beranak bunyi-bunyian yg sgt lah tak merdu.

Krohhh....krohhhh.....

Mmg penat sungguh nampaknye habi. Lantak pi lah. So aku teruskan jelah bermain-main dgn Naurah dgn harapan dia cepat mengantok. Since Naurah dah besar ni, dia semakin rapat dengan habi. Habi pon sememangnya rajin melayan Naurah. Tiap ptg lepas balik keje msti bwk dia jalan-jalan amek angin petang. Berdukung sampai ke taman permainan kt taman kami tuh. So sukelah budak tecik tu.

Masa aku main2 dgn Naurah, bile aku bertukar jd 'mommy monster' nak makan perot buncit bdk tecik tu, dia akan bergegas merangkak ke habi. Kununnye nak mintak perlindungan dr monster lah. Kesian sekali sekala tido habi terganggu dgn rempuhan Naurah ke badannya. Tp tak lame lps tue dok krohhhh...kroohhhh...semule...betul2 penat wohhh...

Tibe2 masa Naurah dok nak nyuruk2 dekat habi mintak perlindungan dr monster, Naurah buat 1 bunyi yg tak pernah aku dgr dia buat sebelom nie. Macam bunyik mengeram. Aku pon cakap dgn Naurah ' Ehhh..nape buat bunyi macam tu? tak mau buat lah mcm tue....'

Naurah dok buat jugak sambil tersengih-sengih. Bila aku amati betol2, ehhh...mcm bunyi.....

Krohhhhh...krohhhhhhh......

Hahahahhaha.....now i got it!!! Naurah makes a sound mimicking habi's snoring......

Punyelah aku gelak guling-guling atas toto lepas tahu yg Naurah rupanya tiru bunyi dengkuran habi tido. Pandai ooo dia buat. Mmg sebijik bunyi habi dengkur. Bile aku citer dgb habi, dia sengih jerr.....hahahha..malu la tue.....anak tiru bunyi dia tido berdengkur.....kekeke....

Aku tak sangka betol Naurah boleh tiru habi berdengkur. Pandai ehhh?? Sampai hari nie bile aku ckp dgn Naurah ' mcm mane bunyi ayah sleep Naurah??'

krohhh....krohhhhhhh....

Naurah buat bunyi dengkur tue.....hahaha.......lawak hari Jumaat. U've made my day Naurah =D

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat