1 Year 1 Month 10 Days


Rase macam dah lama tak cerita pasal progress Naurah. Ehh...ye ker? Hehehe =b

Naurah sejak duduk rumah ngan Atok & Nenek Johor, bukan main lagi banyak yg pandai cakapnya. Semalam aku balik dari opis, mak tanya aku Naurah memang dah pandai sebut Atok & Nenek ker? Aku kata mane ade. Aku & habi xde ajor pon sebelum2 nie. Mak teros ckp yg Naurah dah pandai sebut tadi. Aku ckp ye kerr? Ala-ala tak percaya gitu kan. Hahaha. Hampeh aku nie.

So mak aku pon tak puas hati la kan. Dia ckp ngn Naurah soh sebut Atok. Budak tu mula2 buat muke poyo dia tue lah. Saje lambat2 bg reaction bila org semua tgh bg perhatian pd dia soh buat sst. Pastu tak lame dia pon ckp 'Atok'. Keh kehhh. Aku pulak yg jd jakun bile dengar dia sebut mcm tue. Sgt cute sebutan dia tue. Bunyi huruf T tu jadi macam campuran dgn huruf C. Ahh..so sweet =)

Pastu mak aku soh sebut Nenek pulak. Yang nie pon comel. Sebutan Ne to jadi mcm Nyenek. Hehehe. Cute. Sebut Ayah mmg dia dah master la kan. Asek jerit 1 rumah panggil Ayah kuat2. Aku soh dia sebut Ibu, dia sebut Ayah jugak. Sabokan jelah. Tp sllunya dia sebut Bu jer. I nyer dah hilang. Hehe.

Air mmg dah lama master disebutnya. Nak minum air, sebut air. Nak mandi, nampak air, pon air. Pantang nampak air. Huhuh. Lg 1 perkataan baru yg aku noticed adlh pagi td masa hantar dia balik rumah after bwk dia pergi beli breakfast b4 we off to work. Aku mmg sllu cakap dengan dia bila sampai je rumah ' dah sampai rumah Naurah'. Biasanya dia diam jelah tgk ke rumah tu. Pagi td dia pon cakap 'sampai'. Hohoho. Dah banyak pandainye ko yer nak.

And evertime nak apa2 pon mesti ckp Nak! Sambil jari telunjuk menunjuk apa yg dia nak. B4 this asek menunjuk saje.

Aku pelik nape Naurah sgt manja dgn Abah aku. Org2 yg dia selalu kiss tanpa di suruh selalunya aku jer. Habi kadang2 jer. Itu pon after aku suruh dia kiss. Tp dgn Abah aku, dia semalam after kiss aku teros g kat Atok yg tengah syok baring tgk TV & kiss Abah forehead/dahi.

Malam td pon pas aku siap suap dia makan, terus tunjuk Atok yg ddk kt sebelah tgh tgk TV & kedek2 duduk on his lap. Adehhh...manjanya dengan Atok. Mak aku cam da bengang la jugak tgk kan? Hari tu Atok xde bukan main lg dgn Nenek. Skrg Nenek pon da x pandang. Pantang mak aku tegur2 sikit, pantas dia 'Hehhh...' marah mak aku usik2 dia. Agagaga. Sabokan jelah mak. 

Bila dah banyak pandai cakapnye nie, aku rasa mcm dah besarnya si Naurah tue. =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat