Aku Hampeh!


Camne aku boleh terlupa pulak yang hari nie Abah ade minor surgery buat angiogram yang masok belon dalam saluran darah utk tengok problem kat saluran jantung dia tuh yek?

Anak yang hampeh sungguh aku nih T_T Ampunkan daku Abah!!! tsk tsk

Tiba-tiba kejap tadi habi interkom ckp Anje called dia ckp Abah nak tumpang duduk rumah aku. Kecik tapak tangan, dulang aku tadahkan utk Abah.

Malang sungguh sebab hari nie handbag gabak aku tuh tertinggal bersama-sama dengan henpon bagai. Mesti Abah tensen jerp call henpon aku tak berjawab. Hiss..time ada hal penting camni, time itulah tertinggal handbag bagai kat rumah. Nyampas tahu!

Aku pon called henpon Anje ckp boleh pick up Abah lepas balik keje nanti jelah. Kesian pulak Abah tunggu lame kat HUKM tu kan? Tup tup Habi datang opis aku ckp Abang Ipar aku yang duduk kat Senawang nun datang pick up Abah. Tapi tak tahulah ngantor ke mane. Rumah aku or rumah dia. Mane-mane jelah. Yang penting Abah selamat & ada org attend dia.

Abah aku tu dah ler naik bas sensorang dari Johor nun ke Bdr Tasik Selatan sorang-sorang. Pastu naik teksi ke HUKM. Memang gagah sungguh taknak menyusahkan anak-anak. Bukan kitorang taknak attend dia, tapi dia yang taknak. Takkan nak paksa pulak kan? Dia kata lebih senang dia pergi sendiri jerp since dia pon da selalu benau ulang-alik ke HUKM tuh.

Sabtu nie Anje konvo. So Abah maybe mmg stay sini jelah either kt rumah aku or kakak aku kt Senawang nun. Mak pulak akan datang naik kereta dengan adik bongsu aku si Hirraz on Friday. Looks like tak dapat balik Semenyih rumah in law lagilah weekend nie. 

Ada orang tak suke balik rumah in law kan? Tapi aku tak. Aku suke balik sana sebab dapat rehat banyak sket. Laki aku jenis eventho rumah parents dekat, dia takdelah selok nak balik sana sokmo. Selalunya sebulan 2 kali lah kami balik sana. Ok lah tu kan?

Sometimes bila ada hal, kami tak balik juga ke sana. Contoh cam ade kenduri kawen member kami or birthday party anak² member sekalian. Laki aku jenis tak kisah jugak kalo gitu. Sometimes aku pulak yg selok ajak dia balik sana sbb rasa dah lama tak balik jenguk in law. Hehe.

Eventho aku bukanlah menantu yang jenis tolong mertua memasak di dapur, cuma selalu tolong basuh pinggan saje, aku masih boleh bertolak ansur bab menjenguk in law sedangkan parents aku sendiri pon kdg² sampai 2-3 bulan tak jenguk. Ape nak buat, jarak terlalu memisahkan aku & keluarga.

Ape-ape pon, dapat jenguk in law pon dah cukup baik bagi aku. Diorang kira keluarga aku jugak kan? Terubat sikit rindu kat keluarga sendiri bila bersama dengan keluarga in law. I like =)

Tetibe dari cerita pasal Abah, dah masok cerita balik rumah in law...wahahhaha..this is so like me...=B


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat