Gigi Tak Sihat

Hari nie terasa seperti Wednesday Blues pulak. Sebabnya gusi aku dari malam tadi kat area gigi geraham bawah tue membengkak pulak. Tak tahulah nape tiba² jadi cenggitu pulak. Malam td b4 tido, sempat aku telan Panadol sejibik. Lega la sket time tido tue. Tapi bangun pagi masih terasa pulak sakitnya. Hmmphh...

Berdenyut-denyutttt......T_T

Bekpes pon macam tak lalu. Nak makan Panadol lagi pon rase macam malas. Memang betol² blues betol rasa hari nie =.= Lately gigi & gusi aku asek jer ade problem. Kadang² gusi tiba² berdarah. Tau² jer dah rasa manis² darah. Ntah hape kena. Gigi yang berlubang & pernah di tampal zaman sekolah dulu pon dah byk yang tercabut tampalannya. Berlubang balik. Bila makan, masok dlm lubang, end up rasa sakit.

Kalo minum air sejuk, ngilu toksah cakap la kan. Perghhh!! Thats y aku x gemor sgt minum air sejuk. Air letak ais jer suke. Hak hak...tak sama meh! =p

Nak pergi klinik gigi, aku macam seriau pulak. Habi dah beberapa kali soh pergi buat appointment ngan kazen dia si Debot yang keje kat klinik gigi Hospital Serdang tuh. Tapi aku buat tak dengar aje. Hehe. Takot ahh! Dah lama tak buat hal dengan kerja² pergigian nih. Sebab selama nie mmg gigi aku jarang buat masalah. Cuma kebelakangan nie aje yang kerap. Dah tua kot ek? T_T

Itu jelah cerita aku pagi nie. Boleh? Hahaha. Takde mood meh! Sakit gusi nihh. Later la aku post lagi entry kalo rajin. Rase cam nak basoh cawan yang dah 3 minggu tak basuh tue kat pantry jap. Mau mamam oats 2 peket. Bley? Hihi....


 

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat