Bos Takde & Pe'el Naurah

Lantok la situ ko blogger nak update ke tak entry baru dari aku. Jauh dari sudut hati nurani aku nih kata, adalah harapnya kengkawan kacik blogger yang ingat hari-hari nak masok sini. Sentiasa ingat blog aku walopon asek nampak update Cerita Hantu #2 =.= Sejak post entry cerita hantu tue, memang berhantu sudah jadinya blog aku nih. Diselubungi misteri  T_T

Bos kede tuut aku cuti semalam  & hari nie. Memang happening gile la sini kalo dia takde. Bahagia sebahagia bahagianya aku rasa. Padahal dia ada ke takde ke aku tetap kat meja opis nie jugak. Ngadap blog, ngadap fb. Takde masalah pong. Tapi dia punya feeling bila bos takde tu mmg lain macam la weyh. Berada di office tanpa sebarang stress. Ikot suke hati aku nak amek newspaper pukul bape pong. Ikot suke hati aku nak amek dokumen kat main office bila masa jugak. Rasa macam opis ini aku yang punya. Hahaha...

Tapi esok berakhirlah segala kegumbiraan selama 2 hari nih. Tekanan akan sentiasa mengekori aku walau dimana berada. Pernah tak korang rasa malas atau menyampah nak tengok wajah seseorang. Yes. I know tak baik berperasaan begitu. But sometimes I cannot help it lah! Kekadang cam nampak sgt bos aku yg terhegeh-hegeh nak menyembang ngn aku while aku tgk sebok menaip entry baru nak post dlm blog. Memang kelakar but it happen actually. Aku tak tipu sikit pon. Hehe.

Dia nyembang ntah hape-hape jer wey. Gosip artis bagai. Yang aku pon tak amek kesah sgt. So rasanya tak salah kot kalo aku buat tak paham je dia mundar mandir depan aku nak ngajak bersembang. Sembang benda-benda lagho je pon. Tak membina minda lansong! Tp kalo dah naik syeh dia, muka aku jugak yg mendengar bebelan dia. Tak pasal-pasal aku pon boleh kena sedas dua. Ada ka patot? Ish ishh..

Ok la. Tamo citer lelebey pasal dia. Buat aku stress aje. Hihi. Kumpol dosa ke dia pon iyer =.=

Sebab aku stress, maka korang tgklah blog aku dah jadik cenggane. Saje ubah angin nk buat 2 kolum kiri kanan pulak. Dah takde modal. Agagaga. So pasnie takde dah la gambo beso2 gabak. Buat sampai large aje..Takde dah mek kontan tu kutuk2 badan aku beso gabak sbb letak gambo setepek gtu..huhuhu =p


Kesian gambo Norah Jones pon dah tak boleh nak beso gabak. Maafkanlah Ibu nakk..salahkan lah anT kontan mu itu...hukhuk

Btw Naurah tgh flu & cough skrg nie. Seb baek x jd demam sebab cepat bagi ubat haritu. Lega. Kalo tak nak EL lagi cuti dah tak bape byk. Susah hati mak nak oiii. Sebab dia tak bape nk sedap badan, asek la menempel dgn aku. Nak dokom sesaje. Lenguh skrg nie dokom dia lama-lama sbb dah 9kg+. Tp selok dia nak dokom ngn Ibu jugak. Adehhh...penat la ibu...rasa cam nak nanes..

Pe'el anak masa dia sakit nie mmg menguji kesabaran sungguh. Nangis tak tentu hala. Malam td ayah bg ubat dia muntah habis 1 karpet. Dgn baju-baju aku sekali kena. Kitorang nak marah memang tak sampai hati la gitu kan? Salin baju dia, salin baju aku, pagi td habi bersihkan karpet & jemur atas gate. Hujan pon gasak jelah situ. Asal bersih balik karpet tu dr segala kotoran. Pas muntah, dia menangis nak ape pon tak tahu. Last-last aku dodoi dia dgn buai tgn aku, tertido gtu aje. Letih layan karenah dia..tp tetap rasa kesian. Anaklah racun, dia penawar juga =)






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat