Nuffnang & Me



Erppp..alhamdulillah...hehehe =P Kenyam dah makan kek sama nasi briyani. Kali nie aku saje tamo deme nyanyi-nyanyi hepi besday ke aku. Lilin semua pon takde. Cepat-cepat aku potong kek masa deme tgh makan lagi. Hehehe. Tamolah kan buat perkara yang menyerupai penganut agama lain bab sambutan hari lahir nie. Dapat dosa free aje nanti. Taknak lah aku. Huuu....

Tadi baca blog Xeea pasal nuffnang for dummies. Syok jugak bacanya. BE aku pon dah updated. Last iklan dr Maxis Home Broadband. Dapatler RM2.50. Hahahaa. Jadiklah. Aku mula daftar nuffnang dalam blog nie pd Julai 2010. Padahal aku aktif dalam blogging nie tahun 2008 lagik. Tak dapat seru nak join jadik nuffangers sebelum-sebelum tuh. Sebab niat berblog nie cuma saje nak share cerita tentang perjalanan hidup aku nie jer. Takde niat utk buat side income lansung ok!

Tapi after a few blogger friends ckp ape salahnya sambil-sambil letak nuff tu. Bukan susah pong. Tepek aje kt atas tuh. Siap. Tu yang try jugak tue. Alhamdulillah start bulan Julai 2011, iklan BE dah mula masuk sampailah sekarang. After 1 year berdaftar dgn nuffnang. RM pon dah capai puluh ringgit cuma tak cukup haul lagi nak bawak keluar. Hehehe. Rasa seronok pulak bila tgk ada duit dlm akaun nuff tuh. Semangat lebih rasa nak update blog nie barang 2 kali dalam sehari. Aku plan nak kumpul duit nuff nie sampai nilainya ribu riban pastu baru cash out. Bisa? Hahaha...entah tahun bila dapatnya kalo gitu target aku kan? =P

Seronok jugak bile kite buat benda yang kita suke cthnya berblog nie pastu jadik side income. Sudah ler aku nie tak reti nak berniaga bagai nk carik duit lebih. Bakat ape pong takde. Mati kutu dibuatnya nak berbisnes ape. Plan-plan pastu tak jadik. Gitu ajelah aku. Selalu jugak nyembang dgn Kak Ya pasal nak bukak bisnes nih. Tapi habis macam tu ajelah. Result: nan ado =B

Camno nak memajukan lagi taraf hidup aku sekeluarga nie ek? Duit tu boleh dicari utk dijadikan modal. Tapi kalo hala tuju tak ada, ape pon tak bley. Kann? Kalo ade kawan-kawan yang rajin & pandai berniaga, aku rasa macam nak jd sleeping partner aje. Boleh gitu? Sumbang modal tp goyang kaki aje. Untung bagi sama rata. Hehehe =P



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat