Kisah Malam Tadi

Malam tadi mak, abah & Hirraz datang singgah rumah aku. They are on the way to Gurun, Kedah. All the way from Johor Bahru. Usually kalo adik bongsu aku cuti semester, memang deme akan ke rumah Kak Ya nun sana. G jalan-jalan area Kedah & Perlis sana. G ladang anggur kat Sik lah. G naik feri ke Langkawi lah. G tengok helang makan la. Syok ahh jd deme sebab dalam usia yang takdelah tua mana, masing-masing dah tak kerja.

Gambo lama masa raya hari tue...ekeke..tgk ah Isya yg manja ngn nenek..hihi

Income dr kebun kelapa sawit 10 ekar tu sentiasa masyuk tiap bulan. Duit dari anak-anak lagi. G holiday sana sini sambil melawat anak. Best jugak kalo dah tua sok aku pon macam parents aku. Eventho pelajaran tak tinggi mana, berkat didikan yang baik pd anak-anak, dapatlah mereka merasa hasilnya skrg. Anak-anak semuanya elok-elok perangainya takde yang buat deme pening kepala. Salah 1 nikmat Allah jugak tu kan? =)

Diorang singgah dlm sejam gitu je utk makan malam & solat. Lagipon Hirraz pon letih dah drive dari JB. Another 4 hours utk sampai ke Kedah pulak. Tu yang deme singgah kejap rumah aku buat penghilang letih. Aku cuma sempat buat sup ayam aje utk deme. Penuh 1 kuali. Puas hati sebab nasi semua licin. Takde pembaziran. Dapat jugak Hirraz merasa sepangsa durian lebihan durian yg PIL aku bagik hari tue. Selamat sket diet aku tak mentekedarah buah tu lagi. Ehh...tak selamat pon sbnrnya sebab mak bwk lepat ubi kegemaran ati ambo. Tak bleh tahan. 3 bijik aku telan. Hwahaha =P

Bilalah agaknya nak dapat betol-betol strict dalam diet nie ek? Asek ada aje makanan yang buat spoil. Tapi syukur jugak lah sebab penurunan tu tetap ada. Malam td beranikan diri naik penimbang. Turun sekilo setengah dlm masa seminggu. Penurunan yang sihat hasil pemakanan yang sihat. Not too bad ehh? ^_^ Setakat nie aku takdelah meroyan lagi dah tak makan nasi seminggu. Tengok nasi pon macam dah takde perasaan aje. Hebat. Hehe.

Ini pon diet main banyak yang derhaka (pinjam word mek kontan) aje. Durian aku tibai. Coklat aku dah makan. Malam td kuih manis pulak. Still masih ada penurunan. Kalo tak derhaka gitu, maybe turun 3kg gaknye kan? Wuwuwu =P Apa-apa pon aku taknaklah stress sangat dlm mengharungi diet nih. Sebab kalo boleh nak makan healthy foods nie dlm tempoh jangka masa yang lama. Jadikan tabiat pemakanan yang sihat. Sekali skala derhaka takde hal la. Yang penting hati senang, berat badan pon kurang. I like =D

So malam td sambil-sambil la melayan parents datang rumah, sambil menyembang, sambil tengok bola Malaysia vs Indonesia. Happy sebab kite menang 1-0. Spttnya boleh dapat more goals. Tapi si Izzaq tu asek la terlepas bola yang cantek-cantek kat depan gol. Kena jampi per? Kehkehkeh =P Whatever it is, tahniah Team Malaysia!!! Hrp lawan Myanmar nanti boleh menang. Masok final & dapat pingat emas. Yeayy!!!!



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat