Sarang Tebuan Usah DiJolok!


Pagi ni aku agak sibuk. Maklomlah awal bulan. Ape lagi kalo bukan kena buat report bagi big boss sign. Pagi-pagi buta dia dah mengingatkan aku. Aku pulak manjanglah pelupa. Banyak sangat makan semot gaknye. Padahal dah bertahun buat & every month pon kena submit kat dia. Seb baeklah mudah aje reportnya. Tapi ada pulak kerja tertangguh yang lain. Alang-alang dah start buat keje, settlekan ajelah most of it. Clear sikit folder tray tuh. Nyaman pulak hati melihatnya ^_^

Ehh..semalam ada mamat cina yang selalu buat promotion credit card HSBC kat The Street Mall call aku. Dah 2-3 kali dah aku settlekan proses dia nak buat promotion kat sana. Prepare letter of approval, reply his email & answering his calls. Ohh nama dia Desmond Lim. Tak pernah jumpa pon. Aku cuma uruskan all his needs & selebihnya Faizal yang based office kat Street Mall akan selesaikan.

Well, semalam dia called aku & asking if dates 6,7 & 8 nie masih ada kekosongan utk buat promotion. After a quick checks, aku cakap still available. So dia pon suruh aku booked the dates & tiba-tiba tanya aku bila ada nak pergi ke KL. Aaaaa??? Buat ape siot aku nak pegi KL? Hehehe. Cam pelik. Pastu aku cakap jelah jarang ke KL sebab jauh. Then dia tanya rumah aku kat mana? Aku ckp jelah kt area Sepang ni hah.

Then dia kata if aku ada pergi ke KL, do give him a call. Dia nak belanja aku makan. Aaaa??? Cam pelik aje. Hahaha. Buat ape siot nak belanja aku makan? Aku cuma jalankan tugas aku entertained all his needs regarding the promotion place etc. Takde buat apa-apa yg special pong utk dia. Dengan orang lain pon aku layan gitu jugak. First time sejak 5 tahun aku handle bab promotion place neh, ada orang nak belanja makan. Mane aku tak pelik. Lain la kalo aku keje macam Siti yang selalu prepare cheque tuh. Manjang mmg org nak belanja makan aje. Hihi.

Bersungguh dia mengajak aku makan kt KL. Siap tanya ada henpon number dia tak? Hahaha...

Apa-apa pon aku ckp tengok lah macam mana. Nak jawab ape lagi siot? Tak baek tolak mentah-mentah gitu kan? Eventho dalam hati aku kata, kalo betol dia nak belanja, of kos habi & Naurah ada sekali. Masak dia. Hahaha. Ishh..tapi takde makna la aku nk call dia kalo ada g KL pong. Pelik aje. Tak sure apa niat dia. Samada betol-betol ikhlas sbb selalu berurusan dgn aku ker atau jengjengjeng. Lu pk la sendiri....scary....sarang tebuan jangan dijolok! Haha..

p/s: masa in coversation tu aku macam nak ckp aku dah kawen ada anak sorang. tp macam kelakar pulak sebab tetibe aje nk ckp gitu...hahahha..takot perasan sendiri aje kuikui =P



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat