Kesusahan Yang Berbaloi

Tadi masuk toilet tetibe terimbas kenangan lama. Masa preggy dulu kan aku mabuk teruk jugaklah. Berjam-jam kadang ddk dalam toilet nangis sorang-sorang sebab rasa tak larat sangat-sangat. Sedih pulak bila ingat pasal neh T_T Dia punya senoneng kepala tu tak boleh nak describe macam mana. Pelik sangat rasanya. Rasa mual tak payah cakap la kan. Muntah sampai perit tekak dibuatnya. Huhu...

Ada orang masa preggy senang aje. Elok tak banyak alahan bagai. Jeles sangat rasa. Tapi tuelah....stp drp kita ada la bahagian masing-masing. Redha ajelah dengan ketentuan Allah. Aku andaikan aku agak bernasib baik bab bersalin sebab mmg rasa tak horror sangat. Lagi pulak amek epidural ye dak? Hahaha. Cuma part vacuum tue jelah kena buat episiotomy dengan gunting. So luka bwh adalah besar. Maka horror part luka jahitan nak sembuh jelah. Duduk senget benget. Masa kena berurut pon horror. Rasa macam nak terbukak jahitan. Hukhuk. Tahan ajelah masa tue....hurmm...

Belum lagi part sembelit. Makan ubat pon sembelit jugak. Guane? Hohohoh...Makanya bila membuang, berdiri ajelah yerp. Tak sanggup den nak duduk kohkofff =P

Pastu horror gak part urut breast utk bg susu keluar. Sakit gila nk bg rongga susu tu terbukak. Tu pon kena tahan n bersabar banyak-banyak ajelah.

Banyak jugaklah dugaan dalam hal bersalin nie semua. Kdg rasa macam tak sanggup nak lalui semuanya lagi. Tapi bila terbayang muka baby, rasa semua kesusahan tu adalah BERBALOI. Its worth it. Really =)

Skrg Naurah dah tak bangun malam nak menyusu. Memang life boleh kata dah back to normal lah. Dah besar sangat dah dia. Kalo aku marah habi sebab kaco aku kan, aku suke ngadu ngn Naurah. Aku ckp ' Naurah, tengok ayah nie asek kaco ibu aje.....'. Naurah pon pandang habi cakap 'hep! jangan la kaco ibu ayah!'. Ekekeke. Back up ibu sungguh. Suke taw! Huhuh =P

Hehh..lambatnya bulan May..tak sabar nak proses adik utk Naurah...agagagga...




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat