Cerita Jalan-Jalan

Ade ker manusia yang tertunggu-tunggu new n3 dari blog neh? Ade kerr? Ade?? ^_^

Maafkanlah hamba pacal yang hina ini kerana membuat anda semua tertunggu-tunggu. Hamba pergi tidak lama. Hanya 3 hari saja bercutinya. Ok stop this nonsense Sharena! =P Jumaat lepas aku cuti ah. Hantar family in law semua ke KLIA. Deme mahu menunaikan umrah. Seronoknya tengok ramai orang muda-muda dah ke Mekah. Aku nie umor nak 30 tapi masih takde rezeki lagi. Asyik fikir nak jalan negara orang sana sini. Sampai lupa pulak niat nak kesana. Hurm...kena muhasabah diri banyak gini neh.

Nak pegi tapi cam sedih nak tinggalkan Naurah. Kalo nak bawak dia sekali, belanja dah makin meningkat. Belum dapat kata putus lagi tentang neh sebenarnya. Tu yg manjang delayed aje T_T

Sedih gak masa hantar diorang semua tu. Naurah pon siap nangis. Taknak pisah dgn Wan dia. Seb baek aku berjaye tricked dia nak g tengok animal bagai. Pdhal tgk kat tv beso aje pon. Hihi. Takpelah asal bukan trick yang membohong =P Korang tawu tak kalo kita sekadar trick bohong aje pon pd anak, scr tak lansong kite ajor dia membohong taw! So walau ape keadaan pon, elakkan dr berbohong dgn anak ok! ^_0

Okla. Enough about that. Bercerita tentang niat murni aku nak ke Korea ikot habi tu kan....Kak Ya as usual bg response +ve aje. Dia lambat reply emel aku sebab dia skrg kat KL attend meeting. So tak sempat nak access emel opis bagai. Ehh, aku dah cerita belom yg aku dah booked tiket ke Penang bulan 4 nanti? Disebabkan cuma aku sekeluarga aje yang tak pernah ke rumah Kak Ya di Gurun nun, so dgn ura-ura yang Kak Ya akan ditransfer balik ke KL, aku rasa tak molek benor nak delay lagi plan mahu melawat dia kesana. Kecik hati Kak Ya kalo kami tak sempat datang taw. Huhu

So bile nampak AA buat promotion lagi, teros ah rembat cepat-cepat. Total damage almost RM300 for 3 pax. Cam mahal la jugak ek? Well, sebabnya luggage aku beli sampai 40kg. Wink wink*. Pastu nasi ayam bagai la utk Naurah. Takot dia buat onar dalam flight. Maklomla skrg da beso sikit. Otak makin bijak laksana. So better cuba alih perhatian dia kpd makanan. Entah pape ibu ko pk Naurah. Hahaha. Luggage tu beli additional pasal nak shopping pinggan mangkok kat Langkawi nun. Murni kan niat aku? Kehkehh =P

Aku plan nak jalan-jalan look around at Penang for 1 day & shopping at Langkawi for 1 day jugak. Itu ajelah setakat nie plan yg ade dlm otak aku. Takde specific tempat lagi nak terjah mana. Kak Ya ada called smlm tnya nak bermalam kt Langkawi ker nak rent car ker semua. Aku kata tak fikir lagi lah. Hehehe. Lambat lagi rasanya Nanti-nanti lah...

Erm...bulan 3 nie mak abah iraz lisa abu bakar semua nak g Terengganu & Kelantan. Jalan-jalan sana naik flight. Maklom ler cuti sekolah. Orang yang bukan cikgu cam aku tak dapek la nak ngikot. Tapi Kak Ya boleh aje kan pegi? Kohhkoff.

Ok. Tetibe aje takde idea nak tulis ape dah. Till then.....

Ehh...lupe nak cerita Sabtu lepas g IKEA =D cerita nanti la yerp...



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat