Diet Balik Hehe

Sedapnya daging burger blackpepper rendah karbs dari brand Farm Best neh. Masak guna non stick pan with a little bit of oil. Cukup senang. Sebenarnya aku dah start kurangkan makan nasi balik sebab ada kain baju kurung dah tak boleh nak zip. Biasalah aku. Kalo berat naik, bab pungkoq tu kompem kembang dulu. Siot jek T_T Sampai rosak zip dibuatnya sebab aku gagoh jugak nak pakai baju tu. Bukan ape. Malas nak iron baju lain sebenarnya. Hehe. So pegi jugak keje dgn zip terbukak gitu. Tutup ngn baju mana nampak kan? Habi kata tak nampak. Opismate kata tak nampak. Sokay lah gitu =P

Hari Ahad je tak diet pasal breakfast nasi lemak with ikan keli sambal kat in laws. Pastu g wedding kawan habi kat Bangi. Telan ajelah nasi. Tak payah susah hati sangat beriya diet bagai nak rak. Pelan-pelan kayuh aje. So lebih kurang 6 hari tak makan nasi tu, perut yang maju kedepan sudah ada kemajuan. Usually aku tanya habi aje pasal lemak-lemak nie semua. Dia memang sentiasa kejam cakap apa yang benar di mata dia. Tak riso dia ckp saje utk jage hati aku ker ape. So katanya mmg ada penurunan lemak di perut. Syukur hihi.

Tak tawulah sampai bila dapat bertahan diet atkins ala-ala neh. Malas nak target sangat pasal selalunya tak tercapai pong. Haha. Yang buat jadi malas ape taw! Nak menyediakan breakfast & lunch sekali tapau bwk ke opis. Itu punca sebenar aku stop sampai tembun balik after mencuba diet atkins ala-ala pd bulan 11 dulu. Kalo penyakit M dah datang, ape pon takbley okeh! SobsSobsss

Apa yang paling aku suke, diet atkins ala-ala nie tak buat aku rasa lapar. Sebab lengkap makan on breakfast, lunch & dinner. Dulu aku bukanlah orang yang makan tetap ikot aturan gitu. It just that bile dah makan ikut aturan, lama-lama kita akan terbiasa perut tak boleh nak lapar. Kena jugak makan 3 meals a day. Tu yang bila aku dah malas nak buat bekalan ke opis, aku beli kuih, nasi lemak or mee kat warung tepi jalan. Lunch pulak g tapau nasi kat Sports Arena or SME building. Mane la tak tembun balik ye dop? Itu belom masok dinner lagi tuh. Kehkehhh =P

Well...gaji akhir bulan nie banyak dah nak beli benda. Jamu mak dara, slimming drinking product, meja & kerusi belajar Naurah & eye liner baru pasal yg lama dah rosak t_t. Amboihh.....banyaknya list. Cukop ker duitnya???? InsyaAllah cukop pasal habi dah cakap nak hulur serat dua..weeeeeee =D mmuah mmmuahhss

Lambat post n3 hari nie pasal internet kong. Takkan pasal promo air asia kot? T_T



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat