Bermusuhan Dengan Tea Lady

Aku kan....rasanya jenis orang yang tak patot utk dibuat teman gadoh kot kalo kat opis. Aku pon bukan rapat sangat dengan kawan-kawan opis neh. Paling rapat sorang la Kak Niza tuh. Itu pon 1 jabatan. Dgn opismate lain jabatan, mana ada yang rapat. Setakat sembang sekali sekala yang rasanya memang sangat la jarang. Paling selalu pon dengan receptionist time amek newspaper pepagi or amek documents dalam tray jabatan. Itu pon dalam tempoh 5 minit dah balik semula opis.

So ada masa ker orang nak cari gadoh dengan aku kalo gitu? Sepatutnya tak ada lah kan? Tapi ada 1 meenachi nie iaitu tea lady pioneer yang rasa diri dia hebat sangat sebab paling lama berkhidmat kat opis nie gaknye, telah menjadikan dia sebagai musuh aku yang pertama sejak bekerja kat sini. After those happy 6 years plus working here, akhirnya dia nak jugak masukkan nama aku dalam list musuh dia. Bongok punya tea lady! Hamek kaww!

Bukan aku tak tawu reputasi buruk dia dengan ramai orang kat opis nie. Tapi jenis aku, kalo ko tak kaco aku, aku pon takde hal dengan ko. Biarlah orang kutuk dia macam-macam, tapi aku dengan dia mmg ok-ok aje sebelum ni. Sebabnya dia tak kaco aku. But once dia start menaikkan amaroh aku, memang muka pon aku tak sudi nak pandang hokeh! Boleh blahhhh!

Aku tawulah dia tu pangkat mak-mak aku. Tapi takkan la sebab kita nie muda dari dia, lansung dia tak boleh nak cakap baik-baik dengan kita. Lansung takde respect as a human being kan? Memang berdarah hati aku masa dia cakap kasar-kasar hari tu. Cam terkesima aku sebentar nak memproses segala percakapan kasar dia tu. Puas dia cakap macam-macam kutuk aku segala mak nenek, dia letak aje phone macam tu aje. Rude ke tak rude tu? Sangat kurang ajar kan?

Kalo korang jadi aku sakit hati tak? Tetibe dengar suara tak sedap kat phone marah-marah kita tak tahu bijik butir. Yang paling penting sekali, ko tu siapa nak marah-marah aku macam tu? Bos aku ker? Aku bukan nak perlekeh tugas dia sebagai tea lady. Tapi sikap dia tu yang menjadikan aku mempersoalkan kedudukan dia dalam kompeni ni. Ape kaitan kerja dia dgn kerja aku? I don't give a damn pon tentang hal kerja dia eventho aku tengok tak beretika aje kebersihan dia bila buat air tuh.

Dia datang jabatan aku, soseh sembang sampai 15-20 minit dgn kaum dia, ade aku kesah? Ade aku hati busuk report kat bos dia pe'el dia tue? Takde kan? So kalo aku tak kaco ko, ko jangan kaco hal aku boleh? Bongoks punya nenek!

Since ko tu pon kafir, lagi lah aku tak pedulik pasal ko. Padan muke kat akhirat sok jadi kayu api kat neraka. Rasakannnnnn!!!!

Korang nak tawu ape yang trigger dia nak jadikan aku musuh dia? Memang kes yang tak logik hokeh. Masa big bos aku g umrah aritu, aku masok bilik bos bukak pc dia, bukak emel, bukak a/c bagai lah spt yg dipesan bos. So since aku dlm bilik bos, aku tak perasan lah ade orang ketuk pintu si tea lady bongoks nielah. Bile aku keluar bilik bos, nampak muke dia terjongol kat pintu depan tuh. Tp at the same time K.Niza da bangun n nak bukak pintu tu.

Pastu masa dia masok tu dia tak pandang muka aku dah. Dia bebel-bebel ckp sensorang cam ' takpe ko taknak bukakkan pintu utk aku. nnti ko pergi sana aku taknak bukakkan pintu utk ko '. Hek elehhh..ko nie bodoh ke ape? Dah la ada dingdong kat pintu tu taknak guna. Kalo dindong kan 1 jabatan lar blh dgr. So ade je cepat org bukakkan pintu kalo aku takde kat depan neh. Ko ketuk-ketuk macam tu macam la kuat sangat kan. Macam la opis nie snyap sunyi nak mendengar ketukan ko tu.

So siapa yg bongoks at the first place? Engkau kan? Ade dindong sebok nak ketuk pakai tgn. Bengong. Pastu orang lambat bukak, dikatanya kite taknak bukak pintu utk dia. Siryes mmg mental nenek neh. Puiii!

So, itulah kisahnya. Kes aku tak bertegur sapa & memandang muka tea lady over kat opis aku neh. Aman hidop aku takde dah nak dengar bebelan tak berfaedah dia tu kalo pegi main office. Huhhh!

Tapi kan...being me...jaoh di sudut hati aku....tetap ada rasa tak best gadoh-gadoh tak bertegur sapa dgn orang nie taw. Eventho dia tu kafir & dah nak nyanyok gaknye...still......tak best lansong ada perasaan tak baek mcm nie taw! 

In case in the future ada peluang utk kami berbaik semula, aku okay aje. Yang lepas tu biar ajelah berlalu. Let the bygones be bygones......

Sekian, luahan hati yang dah lama tersimpan.


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum