Asam Pedas Daging


Nah! Gambo gabak asam pedas daging masak petang semalam. Nie aku snap pic kat pinggan habi. Aku makan dlm mangkuk. So tak lawo nk snap gambo hehehe =P

Thanks to Yun sbb bg idea buat asam pedas daging neh. First time masak hokeh. Klu ikan & ayam tu mmg biasa. Tp daging mmg tak pernah buat. Hasilnya not bad jugak rupanya. Tp tak kena dgn tekak habi. Dia kata sedap...tp pelik. Maknanya tak minat lah tu. Haha.

Dia kata klu daging tu tukar jd ikan lg sedap. Ok I get it. Daging masak yg selain asam pedas kan? Noted. So maybe ini yg pertama & terakhir lar aku masak daging asam pedas. Yg penting dah cuba kan? Klu ikot tekak aku, mmg ok aje. Tp dh ada suami nie x penting sgt dah tekak sendiri ni ^___^


Dah rasa lapo lah pulak bile tengok gambo makanan neh T__T

By the way aku tak sepenuhnya ikot resipi dr Yun. Aku ade letak bunga kantan, tomato, lada hitam, belacan & terung. Yang lain semuanya sama. Sedapp. Tekak orang Johor mmg asam pedas hari-hari pon tak jemu. Hihi

p/s: Izza, mane asam pedas ko? Aku tunggu nie huhu




Popular Posts