Puasa, 2013 Holiday & UPT Test

Hari Rabu nie merupakan hari ulangtahun perkahwinan aku & habi yang ke-3 tahun. Kebetulan ada orang nak belanja makan kfc pd hari tersebut di ofis. Tapi aku sudah merancang utk berpuasa sunat. Bagaimanakah? Hurm....

Aku pernah mendengar atau membacakah? Tentang dikatakan sekiranya kita hanya berpuasa sunat pd hari itu, kemudian ada jamuan makan, maka lebih baik utk kita memenuhi jemputan makan tersebut dari meneruskan puasa. Benarkah? Walau sudah tahu, tapi aku tetap rasa berat hati taknak puasa on that day. Sudah lah bulan Rejab pulak tu. Hurm....

Tapi kalau dikatakan lebih baik utk tidak berpuasa krn ada makan-makan, nampaknya aku akur ajelah. Moga Allah membalasnya dgn pahala yang lebih berlipatganda drp aku meneruskan niat utk berpuasa tu. Amin.

Tiada apa yg special utk kami raikan pd hari itu nanti. Maybe boleh have dinner ajelah kt luar. Pergi Secret Recipe, order kek 1 slice & bagi Naurah makan. Budak tu kan selok klu nampak kek. Manjang akn ckp 'besday to you' hehe. Esok paginya dalam pukul 10am kami akan bertolak ke KK. Our anniversary trip for this year. 2010 - Port Dickson Water Chalet. 2011 - Kuching. 2012 - Kota Kinabalu. Maybe 2013 boleh di raikan di oversea pulak yer? InsyaAllah ^___^

Kak Ya dah emel aku tanya next year nak g jalan oversea mana? Hehehe. Kesian dia sebab tahun nie kan dia nak pergi Haji dgn mak & abah. So memang takde jalan mana kot lagi as to date. Pastu aku dok info pergi sana sini semua. Hangin 1 badan aje dia. Haha. Trip ke Medan akhir tahun nti supposedly aku ajak dia sekali pergi. Tp mcm dia baru balik dr Haji baru lagi kowt. So itu yg aku sponsor adik aku 2 ekor tu pergi sana. Kalau tak mmg utk Kak Ya punya tempat lar =P Takde rezeki ko lah Ya hihi

Thats y lar bila baru-baru nie AA buat promo lagi, dia pon selok lah nak plan utk next year punya trip. Aku pulak serba salah jadinya sebab plan nak pregnant. So buatnya ada adik baby sok guane pulak? Mampu ker nak bawak baby jalan-jalan tengok tempat orang beriya sangat? Hohoho. Tp sbg adik yang baik, aku layankan ajelah Kak Ya tuw. Tengok trip utk bulan April or May next year.

Kalau dia okay dgn amaunnya, sila bayokan utk kami 3 beranak dulu yer. Sok dh ade duit baru kami bayo. Takpon buat installment payment lepas dapat gaji tiap bulan dr skrg. Hahahaha. Orang tak banyak duit tp suka nak melancong memang macam nielah gayanya. Naseb ada kakak kayo. Dapatlah numpang tuah sekali sekala ^____0

Kalo ikotkan hati aku, nak aje buat upt test pagi-pagi skrg neh. Tp mcm terlalu awal lar pulak kan? Takot upt tak boleh nak detect lagi kalau betol preggy pon. Hehe. So saborkan aje dulu hati nie sampai minggu depan. Nak try guna upt yg beli masa bajet preggy dulu tuh. Alang-alang benda dah ade kan? Klu preggy, alhamdulillah. Kalau tidak, ada lagi masa nak kerja keras. Hahaha. Takdelah sedih sgt pown. Yakin aje dgn ketentuan Allah. Dia lebih tahu mana yg terbaik utk hamba-Nya kan? Kita cuma usaha aje ^___^





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat