Demam 2 Tahun 4 Bulan

Today I'm driving to the office. Habi's on EL sebab Naurah demam. Sabtu petang badan dia panas. So start bagi ubat on time sampailah malam tadi last pukul 11pm+ubat montot. Ada dlm 3 kali jugaklah kena masok ubat montot sebab suhu badan sampai 39+. Super risau lah kalau dah naik sampai macam tue. Maklom la Naurah kan ada sejarah kena fits.

At once badan dia macam terkujat-kujat. Budak badan kurus memang lagi mudah nak kena fits. Aku risau jugak pasal berat badan dia tak naik-naik dah 1 tahun dok 10kg aje. Naurah nie makan suka main-main. Berkejar aku sana sini kalau menyuap dia. Jarang betul nak duduk setempat ngadap makanan kecuali dia memang betul-betul lapar. Itu pon tak banyak mana. Jarang sangat habis makanan dia kalau aku amek tuh.

By the way pagi tadi aku check suhu badan dia normal. Alhamdulillah. So takdelah runsing sangat nak keje hari nie. I'm sure habi boleh jaga Naurah dengan baik. InsyaAllah. First time for this year keadaan adalah vice versa. Usually aku yg akan EL jaga Naurah if dia tak sihat. Tapi kali nie habi offer diri since dia pon tawu cuti aku makin sikit & his banyak lagi.

Aku harap habi tak lupa bagi ubat jugak kat Naurah nanti. Eventho suhu badan dah okay. Sometimes akan naik balik jugak. Hari nie 18 June 2012, genap Naurah berusia 2 tahun 4 bulan. Maybe nie demam nak beralih bulan jugak kowt. Dah lama jugak sbnrnya budak tu tak demam. So dari kesihatan dia aku takdelah risau sangat eventho dia duduk kat taska. Rasanya semakin dia besar, sistem imune dia pon makin bagus. Wallahualam.

Get well soon kakak! (skrg selok soh panggil dia kakak Naurah. tak sabar nak dpt adik gaknye hihi)




 

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat