Hal Perihal Rumah

Settled dah semalam pas balik keje pergi ke kedai perabot Wira Jaya. Kedai tempat kami selalu shopping barang perabot kat rumah. Sofa, meja makan, kabinet baju Naurah & kabinet hiasan bersama cermin besar semuanya beli kat sana. Best taw sebab tokey dia sangat baek. Kalau pergi sana, tak sah dlm berpuluh ringgit yang dia bagi kurang. Boleh tawar menawar sehabisnya. I like ^___^

Lagi satu dia suka dengan kitorang pasal jenis beli pakai cash aje. Kami tak suka berhutang. Sakit otak kalau beli brg berhutang neh. Tapi kalau dah teringin sangat dgn sst benda tp tak bape nak ade duit, jawabnye kena jugak buat 2-3 kali installment. Tu pon selagi boleh pendek jangka masa bayonyer. Tgk pd kemampuan gaji stp bulan tuh. Tp klu boleh keadaan ini memang sangat dielakkan. Rasanya dah takde kowt benda mahal-mahal yg aku ngidam skrg. Lega. Phewww....

Bila kereta dah tak payah bayo, balance gaji tu meriah la sikit kan? So dapatler beli barang-barang rumah secara berdikit-dikit. Makin lama rumah makin penuh. Semak pulak mata nengoknyer T___T Thats y bonus awal tahun ritu aku tak beli perabot as usual. Duit tu bagi kat mak ngan abah lebih sikit aje. Takpelah pasal deme pon tgh gigih kumpul duit utk buat belanja nak pergi ke Mekah tak lama lagi. So eventho takdapat barang utk diri sendiri, tetap puas hati bagaimana duit tu dibelanjakan =)

So semalam adalah beli kabinet dapur yang rendah tu. Nak bagi rupa dapur tu lebih kemas. Stok bawang besar, bwg putih, kentang, ikan bilis & sebagainya tak mau letak dlm rak plastik open gtu lagi. Semuanya mahu disorokkan dalam kabinet khas dia. Entah kenapa seblm nie aku tak terfikir pon nak beli rak kabinet kecik tu. Dapat idea masa pergi rumah Kak Ya kat Gurun ritu. Ntah pape aku nie kan? -.-

Takpelah..better late than never. Hari nie pukul 6.30pm kabinet akan sampai. Aku dah teruja nak susun barang-barang dalam tuw. Kat atas kabinet tu kan molek kalau diletak oven seketoi. Tapi habi tak approve la aku ckp nk beli oven. Dia kata nak buat ape oven? Aku kata nak buat bakar ayam ker bakar ikan ker. Jujur ajelah sbb baking tu bukan minat aku kan?Kang klu tak baking bila oven dah ade, tidak lah aku kena bambu. Hehe. But sadly habi kata tak perlu. Huhuhu. 

Tapi...dia kata jugak ikot ibu lah! Bermakna klu nak beli, pakai duit sendiri T_T Next gaji kowt hahaha. Asyik next gaji aje kan? Nak buat guane koram. Nak beli cat rumah, nak beli carpet, nak beli langsir. Banyak sangat nak buat utk gaji nie. Tak dapat nak selit oven kt situ. So dahulukan ape yg aku rasa perlu dulu yerp ^___0

Hari nie maybe tak sempat nak pergi Nilai 3 hunting for carpet. Nak tunggu orang perabot hantor kabinet kan. So postpone esok ajelah. Tekak pon dah teringin-ingin pekena sup utara kaw-kaw kat Nilai 3 tuh. Terbaekkkkk u ollssssss!!! nyum nyumssss...





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat