Kenangan Bersama Fahrin Ahmad


Habis dah drama Seindah Sakura. Takde dah Fahrin Ahmad petang-petang sobsobss. Mamat tu dah la jarang dah berlakon drama. Sekali sekala aje ada. Kalau dia kawen sok kan, if ppn tu tak lawo dimata aku, msti aku frust. Wakakaka. Poyo.

Fahrin Ahmad. Ada kenangan aku dengan dia back at 2006. Masa tu aku ngekor ex-fiance g uji bakat jadi contestant game show Kunci Khazanah kat Astro Ria. Siap Kak Ya ngan Anje kowt ikot sekali. Takde keje weekend buat ajelah benda yg diluar kelainan. Lagipon dekat dgn rumah kt Villa Laman Tasik tu dulu. 15 minit dah sampai hehe.

Mula-mula kena amek test bertulis dulu. Soalan isu semasa lar banyak. Ntah hape-hape aje. Then nama aku naik dapat jadik contestant. Kak Ya dapat jadi apetah tu namanya. Cam pembantu bagi jawapan. Cam contestant beli jwpn dr dia, then dapatlah dia duit. Kena tawar menawar rege jawapannya. Tp episod aku tak sama dgn Kak Ya. Mana boleh sbb adik beradik kan? Hehe.

Masa hari penggambaran, semua tertanya siapakah pengacara baru? Sblm tu pengacaranya Azhar Sulaiman klu tak silap aku. Lupa dah hihi. Sekali datang, masuk studio rakaman, nampak ada orang kacak segak pakai sut. Huwaaaahhh...Fahrin Ahmad. Homai..homai....riang teros hati mak noks =P

Akhirnya tiba turn aku jadik contestant. Mula-mula kena bertarung dulu dgn 2 peserta lain. Sebab aku bijak, so aku dapat masuk pusingan akhir. 2 yang lain terkeluar. Ngehngeh. Power kan aku? Aku dah kata dah aku nie bijak sbnrnya lalalala~ Aku suka membaca. So general knowledge aku agak okay lah =B

So pusingan akhir nie. Ntah bape kali dapat salam dgn Fahrin Ahmad masa tu. Wakakaka. Ada 10 soalan kena jawab neh. Kalau dapat jwb semua dapat RM100k kowt. Adohh...siryes tak ingat dah. So satu persatu soalan dapat jawab sampai soalan ke-6. Power tak? Haha. So dah capai peringkat selamat lar. Dapat dah hadiah sofa bernilai RM6k dalam tangan. Weeeee. Tapi aku sangkut pd soalan ke 8 kalau tak silap. Siryes soalan maut ntah sape dapat jawab gitu. Tanya nama writer buku mat saleh klu tak silap. Ceh!

Fahrin Ahmad nampak sangat kecewa pas aku tak dpt jwb soalan tu =P Aku relax aje padahal hahaha. So berakhirlah kenangan aku bersama Fahrin Ahmad. Sofa RM6k ada kat rumah Kak Ya nun. Aku bagi dia ajelah terus. Kesian dia takde sofa hihi. Pastu dapat duit terkumpul aku jwb soklan-soklan tu dalam RM400+ kowt. Buat makan-makan aje pastu bayo hutang kat Kak Ya sikit.

Sekian, kenangan dgn Fahrin Ahmad.


p/s: agak kecoh di kampong anak cik Rusli masok tv waktu tu. bwahahahha...sebbaek menang. kalo tak buat malu mak abah aje ^____0






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum