Puasa Sunat Tak Jadi

Beriya bangun sahur masak telur letak bawang & ikan bilis. Heaven aje makan. Tapi perut nie memang semakin bermasalah. Kdg dia okay terima makanan awal pagi tuh. Kdg dia akan jadi sebu & rasa nak termuntah sokmo. Terus jadi moody haku taw! -.-

Camne nak menghadapi bulan Ramadhan mcm nie weyh? Siryes aku memang dah tak boleh makan time bersahur ker? Boleh minum air aje? Tsktsk. Makin tua nie makin bermacam masalah yg timbul kat tubuh badan neh. Tak pastilah sebab ape rasa dah season sgt badan neh. Maybe atas rutin-rutin hidup masa muda dulu kowt. Now baru rasa padahnya.

Sebab pantang lepas bersalin kurang strict kah? Aku pon tak pasti hokeh. Nothing much can be done. Benda pon dah lepas. Tak boleh nak ulang semula ape pon kesalahan yang lepas. Kena redha & banyak bersabar ajelah rasanya. Paling kuat carik supplement khas makanan utk badan. Entah lahh...

Sebab tak sanggup nak menghadapi seharian rasa loya nak muntah sakit kepala semua tu, aku decided utk tak berpuasa sunat. Mintak izin kat habi dulu. Bila dia tgk bininya muke mcm haram aje, dia pon soh makan ajelah. Bukan makan ape pown. Kit Kat aje buat hilang rasa aloya kat tekak tuh. Elok lepas makan, teros aloya hilang -.- Poyonyaaa aku rasa hukhukk

Lebih kurang mcm nielah rasanya masa aku mabuk masa pregnant ke Naurah dulu. Habi sempat mengusik aku tadi bila aku ngadu kat dia dah muntah balik mknn sahur tadi. Malas nak layan, so aku bagi jelingan maut aje kihkihhh. Kalau betol kan best kan? Huhuhu...

By the way, ade kisah ttg pregnancy aku nak share kat sini. Tunggu entry seterusnya okay. Stay tune.......





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat