Si Putih Kami

Putih & Oyen. Oyen tu kucen jiran...tp mmg manja & selalu makan rumah kami hehehe. Badan dia mantoppp

Korang masih ingat lagi tak perihal aku beli kucing putih kat mudah.com satu masa dulu? Bulan bape tu yer...bulan 4 kowt. Kucen tu dulu memule panggil Fluffy. Tp Naurah lebih suka panggil Putih. So nama dia pon tukar dah jadi Putih sampai skrg.

Putih nie rupanya tak mesra dengan manusia. Dia takot. Maybe sebab owner lama dia dulu mmg tak pernah main dgn dia kowt. Asyik terkurung dalam sangkar aje life dia. So aku faham la mesti dia trauma & end up tak mesra alam. But eventho dia memang tak pandai bermanja, lama-lama dia takdelah takot sgt. Boleh aje dah nak pegang dia & usap-usap bulu panjang dia tuw. Dlm pd dia takot-takot tuelah kan hehehe...

Tp dengan Naurah mmg agak amazing. Siap meleset & gesel badan kat budak tuw hokeyhh! Terkejut aku tengok ritu. Pdhal Naurah kejenya asyik nak angkat kucen berat tu tp x larat ekekeke =P

Yang pastinya pagi-pagi kuor rumah msti dia mengeoww mintak makanan kering dia tuh. Sama jugak bila kami balik keje, dia ngeoww dah nampak kereta kami dah sampai. Elok ajelah dia lepak landing kat car porch kami tuw. Kereta nak masuk, dia pon tunggu tepi bowl. Mintak makan lagi lar tu ^___^

Aku pasrah ajelah dapat beli kucen yang tak mesra alam rupanya. Tak kisahlah. Aku anggap diri aku mcm savior pd Putih. Dapat lepaskan dia dr life dlm kurungan masa dgn owner lama dulu. Sampai skrg nie akhirnya dia sudah okay dgn manusia. Itu pon dgn kami-kami yg dia kenal ajelah. Klu orang lain, jgn hrp dpt cuit sikit pown. Hehehe.

Aku anggap mmg Allah gerakkan hati aku utk bantu Putih dr trauma yang dihadapinya. Tak rasa membazir pon duit yg dikeluarkan utk beli Putih klu fikir macam tu. Malah rasa happy =D Adik aku Anje pon dah ambil alih bab beli makanan Putih. Kalau aku tgk mknn dia nak habis, kdg aku beli dulu. Tgk sape cepat noticed & pergi beli jelah. Takde masalah pon =)

Aku harap Putih lebih happy skrg bersama kami drp kehidupannya yg dahulu.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat