Home Made Lasagna

Hari tu kan, rasanya aku ade citer kot psl opismate bagi rasa lasagna yg dia buat sndiri. Siryes aku tak tawu pon ade kepingan lasagna yg instant dijual di hypermarket. Tak tawu pon lasagna nie boleh je buat sendiri kt rumah. Selalu mmg order masa nak makan kt kedai western ajelah. Kdg sedap kdg x sedap. Tp klu aku buat sndiri kompem sedap kowt. Hewheww =P Kata Angah RajaLawak, kite kena sentiasa confident bila memasak. Thats y aku tulis gitu. Ngeee....

So dh makan lasagna yg opismate masak tu, aku rasa eyh sedapnya kak ko masak! Terer nya ko pandai buat lasagna. Bak resipi kat aku! So dia soh aku gugel aje sbb melambak katanya resipi. So aku pon gugel & jumpe blog yg ajor step by step kat sini . Wahhh..nampak mudah aje weyh. Kakak opis ckp memang la mudah je buatnya. Tp ongkosnya agak tinggi ya! Cheese ada 2-3 jenis. Kopak jugak la dlm RM60 hengget 1 loyang tu katanya.

I see. Kalau gitu kekdahnya, makanya aku kena ajak Kak Ya buat projek lasagna la nie. Bwahahaha. Adik ape lah mcm gini gaya. Naseb ko lah Ya....kuikuiii. Kak Ya tu klu pasal makan, ON aje. So aku soh dia beli brg2 & nnti aku datang lepak sana, kita buat sama-sama & makan sama-sama. Heaven =D

By the way kak opis yg terer buat tu dtg sini. Dia kata klu nk soh dia buat (memandangkan rmh aku xde oven nk membako lasagna), share lar duit. Pastu lasagna bahagi 2. Sudahnya td aku bg dia RM30 utk dia beli bahan & buat mlm ni. Yer, wajib malam nie OK sebab esok last day aku bekerja. O__O Ko dah resign ke Sharena?

Eyh...blm habis ayatnya. Esok last day aku bekerja utk minggu ini. He he he. Khamis da cuti nak balik Johor sambut Ramadhan sama-sama with my parents. Jangan jeles!!! Wuwuwuw

Nampaknya niat nak puasa sunat esok terpaksalah dibatalkan demi lasagna yg enak ittuwww.

gambo pon dari sini





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum