Boikot Produk?

Ada yang tanya serbuk kari apa yg aku pakai masak mee kari. Aku pakai cap Adabi. Orang kata serbuk kari Baba's yang paling best. Tapi aku tak beli sebab orang kata dimiliki oleh orang beragama tetttt. So pendapatan drp kita beli kari Baba's tu dia salurkan ke kuil-kuil etc. Sejak drp tu memang rasa turn off nak beli eventho pernah pakai dulu & tau memang kari jadi lebih umppphh.

Aku nie nak kata boikot sangat produk bkn keluaran muslim tidaklah jugak. Sebenarnya aku memang rasa bersalah sebab masih gemar makan kt McD & KFC, minum kopi Starbucks & sebagainya yg aku tau menyumbang kepada pendapatan orang Yahudi. As we know orang Yahudi adalah musuh utama umat Islam. Memang sepatutnya kita perlu boikot pelbagai keluaran produk mereka yg pastinya menyumbang kepada pendapatan mereka yg mana akhirnya disalurkan utk memusnahkan saudara seagama kita di Palestin sana.

Dengan kata lain, senang kata kita nie bila membeli/menggunakan produk keluaran Yahudi, secara tak lansung menyumbang juga kpd kemusnahan negara saudara seagama kita. Isn't it sad? Ini pon salah satu perkara yg sering bermain kat fikiran aku utk bagaimana cara mengatasi diri utk tidak pergi makan or beli produk keluaran orang Yahudi. Sebab kat mana-mana pon bersepah kot produk deme yg femes. Kita pon dah terbiasa makan & pakai produk deme.

Aku rasa satu hari nanti aku akan berjaya memboikot produk deme neh. Aku yakin Allah mesti tunjukkan jalannya pada aku. InsyaAllah.

Ada ulama' Islam di dunia yang menjatuhkan hukum haram membeli produk Yahudi. Begitulah seriusnya keadaan ini. Jadi kita sebagai umat Islam mestilah rasa serba salah ye dop? Aku tak pastilah orang lain macam mana. Maybe ada yg jenis tak kisah jer. Tapi aku memang kisah. So secara berdikit-dikit aku cubalah menghindari drp segala produk keluaran Yahudi. Moga Allah permudah.

Siryes memang banyak produk Yahudi yang femes tapi perlu kita boikot ada kat Malaysia neh. For mommies yg ada anak, elakkan beli diapers cap Huggies yer. Begitu juga dgn mandian atau lotion cap Johnson & Johnson. Baju juga elakkan beli yg cap Disney. Nak membeli belah elakkan pergi ke Carrefour. Amacam??? Anda mampu?

Orang Yahudi ni memang Allah kurniakan mereka otak yg bijak. Jadi mereka ni memang sangat licik. Diorang mempengaruhi kehidupan kita drp pelbagai produk deme yg femes. Cukuplah dengan makanan yg menjadi darah daging kita. Hasilnya banyak kita dapat tengok sekarang kot. Keruntuhan akhlak yg sangat berleluasa. Kalau pon ianya tidak 100% disebabkan oleh produk Yahudi, at least ianya faktor penyumbang tanpa kita sedari. Sebab moto utama orang Yahudi adalah utk menjatuhkan umat Islam. Itulah yg mereka sentiasa cuba lakukan sejak berdekad yang lalu sehinggalah sekarang.

Facebook. Twitter. Ianya sangat jelas bukan?

Tidak semuanya buruk tentang FB & Twitter. Ianya bergantung kepada kita. Ianya boleh jadi medium utk saling mengingati sesama muslim dalam syariat agama & boleh juga menjadi tempat meluahkan perasaan yg tidak kena tempatnya. Kita cuma perlu lebih berhati-hati & fikir sedalamnya apa pun tindakan kita.

Memang betul kita rakyat biasa nie tak mampu buat banyak utk menghentikan kezaliman keatas umat Islam diseluruh dunia. Tapi kita masih boleh buat sesuatu yang mungkin nampak kecil, tapi impaknya amat besar sebenarnya. At least bila ditanya di akhirat apakah yang telah kita sumbangkan utk kemaslahatan umat Islam semasa hidup didunia, kita ada jawapannya.

Wallahualam.

p/s: kalau semua benda pon kita dah tak kisah....entah lahhhh......









Popular Posts