Bukan Sekadar Di Mulut

Heee...ada orang kata dia suka baca blog nie sebab boleh kata tiap hari ada update. Hehehe. Sebab aktif so orang suka nak baca ek? Terima kasih la sebab suka baca apa yg ditaip kat sini. Penulisan nie semuanya datang terus drp otak. So penceritaan pon gaya santai aje macam siri bercakap dengan blog. Klu dulu orang suka tulis kat diari kan? Now sebab nak menulis panjang pon dah malas. So kita taip ajelah kat sini. Pantas & tuntas.

Eyh semalam ada orang tanya resipi Ketam Percik Bertelur kt twitter.

Owhh sangat mudah resipinya ye kawan-kawan. Sama je macam masak ketam masak sambal. Kelainannya cuma ada letak santan & telur. Kalau takde ketam, buat kat udang pon sedap taw. Korang try lah cuba. Berbaloi-baloi sebab habi pon request tambah lauk utk meratah. Bukan senang dia tu nak request menambah apa-apa. Perut style kecik mmg gitu lah!

Currently semasa menaip ni aku masih lagi mengalami mild headache. Maybe sbb angin perot naik ke kepala. Hari nie saje je puasa sunat. As usual mmg tak sahur la kan. Tu yg semacam sket perut nie klu first day berpuasa. Esok pon plan nk puasa lagi sbb lusa ada makan-makan kat hotel sempena raya yg dh tamat pon bulannya. Ha ha. Gasak la asal dpt makan free. Tak kisah pon...ngeeeee....

Lately sistem pelawasan aku agak bekerja keras. Dh makan byk tp klu selalu membuang, perut pon tak jd boncet sgt. Bagusnya. Harap berat tak naik byk sbb keje melantak aje bulan Syawal lepas kann. Sebab dah takot, so kena puasa sunat secepat yg mungkin. Kasi maintain balik badan mcm nie. Nak kata utk kurus tu tidak mungkinlah klu setakat berpuasa aje. Tapi kalau utk maintain, boleh rasanya. Maintain gemuk mcm skrg pon kena berpuasa sunat. Kasihannya diriku ekekeke...

Minggu depan ada special occasion. Hari yg ditunggu akhirnya tiba jua. Apakah ia? Can u guys guess it? Maybe boleh apply cuti for half day in the afternoon sbg persiapan utk having special dinner. Aku teringinnnnn sangat nak ke Bumbu Bali, Puchong. Kena roger habi neh soh appy half day Isnin nanti. Mode tak sabar. Excited u olls. Hehehehe....

Agak-agak habi ada buat surprise tak utk aku yer? Well...knowing him.....hurm...I don't think so lahh...hahahah =P But who knows kan? Cuma taknak berharap ajelah takot kuciwa je lebih huhu

Eyhh semalam first time teman habi ke server room at CCC building. Ada internet down so as usual IT support kenalah on call 24 hours kan? T__T Pasrah. So kebetulan kami mmg ada kt luar, so terus je shoot ke Cyberjaya & Naurah pon happy masok server room yg super sejuk tu. Wifi pon ada. So apalagasss kan? Naurah dok happy lari sana sini, aku dok bz tweet-tweet. Pastu mcm kuciwa sbb kejap aje dah settled. Hahaha. Gilo. Org kata kat CCC byk hantu. Tp habi kan kdg malam2 buta pon pegi sensorang tp xde pulak katanya nampak apa-apa yg mencurigakan.

Klu aku tanya dia tak takot ker? Dia kata niat tu kena betul la pegi sbb nk buat kerja. Tawakkal. InsyaAllah takde papa katanya. Sama la keadaan mcm aku kena lepak opis sorang2 Jumaat ritu sampai dh masuk waktu maghrib. Sebab takot miss solat maghrib, so aku selamba yaya aje ke surau yg digeruni ramai tu sensorang & solat. Dlm hati aku fikir nak takut kat jin & syaitan ke nak takut pd Allah? Soalan cepumas disitu hewheww =P

Kalau ditanya dgn mulut, jawapan melalui mulut memang senang aje jawab 'eyhhh mestilah takut Allah oke!'. Siapa nak mengaku dia lg takut setan drp Tuhan kan? Hahaha.Tapi bila berada dlm situasi/keadaan utk memilih, baru kita dapat tahu adakah jawapan itu hanya sekadar dimulut atau kita betul-betul maksudkannya.

Ceritanya, aku tawakkal pd Allah & solat saja spt biasa dgn aman. Niat dlm hati aku ke surau sbb nk jalankan perintah Allah. Moga Allah permudah. Alhamdulillah takde pape yg menyeramkan pun terjadi. Pastu tak lama habi pon sampai opis ajak balik. Ciss...kalau kutahu dia dah nak balik. Hahahaha. Tp itu sebenarnya ujian jugak buat aku dr Allah. Bukanlah aku kata aku lulus ujian with flying colours. Tapi at least aku tahu kemampuan & keupayaan diri aku dalam waktu-waktu terdesak. Nak kena terdesak dulu baru kuat semangat kowt =P






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat