My First Durian Crepe

Well....as usual aku takdenya nak buat dessert cake & yg seangkatan dengannya. Tajuk diatas merujuk kepada pertama kali aku makan DC yang dibeli HAHA ^^

Bila Kak Ana BakeMeCupCake bukak order kali kedua for DC, tak berlengah aku sms & order for 2 packs. Masa tu fikir kalau sedap, beli 1 takot tak cukup pulak. Kalau tak sedap, beli lebih boleh buat sedekah kat taska Naurah aje. Hewhew..inilah pemikiran seorang manusia yg berjaya. Hurm? O__o

Shining hokey hehee...

So this is a story of my first Durian Crepe. Masa sampai rumah Kak Ana, hujan turun dgn lebatnya. Right after DC & duit bertukar tangan, bau dia aje dah buat aku menggelupur tak tahan nak masok dlm mulot. Comel aje DC ni sebesar kotak mancis gitu. Memang boleh masuk mulut sekali ngappp aje. Bila aku nmpk saiznya yg kecik, honestly aku rasa kecewa. Orang perot besor memang macam ni kot. Pantang tengok benda sikit-sikit, rasa tak cukup & tak mengenyangkan aje. Buruk lantak! Haha.

Walau dalam hati aku x sabar sgt nak ngap, tp demi rasa cinta & kasih sayang yg tak berbelah bahagi pd habi, dgn tangan berketar aku suapkan 1 DC ke mulutnya dahulu. Maklom la cita-cita sejak kahwin kan nk jadi isteri mithali ^^ Elok dah suap habi, sepantas kilat aku capai lagi sebiji DC & menggigitnya dengan agak sopan. Sedangkan dalam hati Tuhan aje yg tawu betapa rasa nak masuk sekaligus je dlm mulut.

Gigit sikit, hurm...not bad. The cream custard is not too sweet. And the crepe is tiada rasa. Ianya senipis like sehelai tisu saje. Woww...this is so good. Paling heaven bila inti durian digigit. Perghhh...terus rasa kenikmatan yg berganda. Kesimpulannya, I loved DC from Kak Ana ^^ Tak cukup!!! Tolonggggg!!!! + + Seb baek beli 2 pack okay. 1 pack = 6pcs comel. So dlm kereta je habis 1 pack. Menikmatinya dgn habi dlm hujan lebat adalah heaven jugak. Haha.

Aku bajet habi makan 1 je dah cukup la kan since dia kan dah muak makan durian. Tapi apesal bila aku hulur sebiji demi sebiji dia menyambutnya tanpa jemu? Why owhh whyyyy???? -.-"

So 6 pcs bahagi dua, sorang dapat 3pcs. Tak cukop T T

Sampai rumah Naurah makan 1pcs. Anje 2pcs. MIL 1 pcs. Habi 1 & aku 1. Tak cukop jugak T T

Dapnye DC makan sejuk-sejuk tu weyh. Tp rasa cam mahal la comel gitu sebiji RM1.65. Better buat sendiri je tak kalau nk puas makan? The problem is, pandai ke aku buat? Hurmmm.....

Rupa yg tak sekata. Tapi rasanya blh bikin aku menangis kegembiraan T T

Nak lagi plissss!!!
Crepe ni dibuat tanpa menggunakan tepung gandum. Ada 5 jenis tepung berlainan. Dengar jer dah pening. Dah la buta tepung. Arghhhh!










Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat