I Wonder.....

Eyhhh...hari ni Naurah terbangun awal lagi. Kalau dia bangun awal, memang salah sorang kena teman dia tgk tv & bersiap bergilir utk ke opis. Budak tu pagi-pagi dah request nak tengok kartun. Layankan ajelah drp dia buat onar yg bukan-bukan.

Hari ni aku mandi awal. So tukar tempat dgn habi & terbaring la sebelah dia tgk kartun. Tetibe rasa nak jenguk dapur basuh botol susu Naurah whatsoever. Sempat perangat asam pedas ikan gerut & suddenly dpt idea nak buat breakfast for Naurah. Nampak roti & telur, OK kita buat roti salut telur ajelah. Berulang kali tukar fikiran samada nak buat ke tak sebab tgk jam dah 7.30am. Bila Naurah dah menjenguk kat dapur, aku rasa kesian tgk dia. So laju-laju la potong roti, kocak telur & panaskan non stick pan.

Syukur semuanya sempat siap sblm habi turun bawah. 

Bila dalam keadaan diri yg sokmo kurang sihat, aku bangga jugaklah dpt gagahkan diri utk anak tercinta. Bila dah jadi mak orang ni, perasaan kasih sayang yg kuat tu memang bisa meruntuhkan tembok kemalasan yg bermaharajalela dlm diri. Tgh sakit pon masih kasihankan anak & usaha utk gembirakan dia. Penangan jadi seorang ibu. Bukan aku sorang aje yg mcm nie. Ramai je lg ibu-ibu kat luar sana yg lebih hebat drp aku.

Tak sabar Naurah nak tengok apa yg aku bekalkan utk dia dlm tupperware kuning. Hasilnya drp start nk bertolak ke taska, 2-3 kpg roti telur dah pon selamat dlm perut dia. Sebab ralit makan breakfast dlm kereta, takde dah pertanyaan rutin spt biasa "ibu/ayah, kite nak pergi mana ni?". 

Lega gila beb. Hahahaha.

So. adakah ini bermakna kalau aku buat breakfast dgn dia setiap hari, pertanyaan yg rutin tu dapat lenyap utk selama-lamanya?

I wonder......hurmmm.....





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat