Naurah & Potty Train

Akhirnya aku berpeluang utk potty train Naurah. Elok umur dia pun dah 3 tahun, so aku rasa OK sgt dh klu nak train dia pee kat toilet. Mmg klu boleh nak dia free diaper sblm adik baby lahir. Kurang la sikit rasa beban perbelanjaan bulanan kan? ^^

So mc selama seminggu aku gunakan utk train Naurah. Adalah jugak a few times dia pee atas lantai & sekali atas toto. Dpt dilihat makin lama dia makin mahir control tahap nk pee tu. Mlm td lansung x kencing & bangun tido request nak pee kat toilet. Aku bajet nak ajar utk siang je dulu. X sangka malam pun dia dah xnak pee dlm diaper. In fact nk pakaikan dia diaper pon dia dah taknak sgt. Pandai je ckp ' kakak xnak pakai diaper. kakak kan dah besar '. 

Aku pulak yg mcm x percaya kebolehan baru dia tu. Habi lagi la kan. Haha. But looks like kena bg kepercayaan jgk pd dia. Mmg dr dulu aku tak suka paksa dia buat benda yg dia tak suka. Nampaknya trust yg aku bg kat dia membuatkan dia lagi terer kot. Aku rasa dgn stok diapers yg ada skrg, after this tak perlu beli stok baru lagi dah. InsyaAllah.

Syukur Allah permudah bab potty train Naurah ni. Maybe the time is right. Sblm ni rasa risau gak bile ramai kawan blogger update dh potty train anak masing2 while aku relax je tak buat apa. Tak sangka dlm masa seminggu je dh berjaya ajar budak tu jd lebih dewasa. Ehh..dewasa kah?Haha

The thing is kena byk sabar nk potty train anak ni. Jgn marah sgt klu dia ter pee. Normal la budak baru belajar kan? Pastu as usual kena rajin tanya dia nak pee tak? Mmg geram bila kita tanya dia kata 'taknak'. 2 minutes after that dia shuuuuu...pee atas lantai. Tekanan jgk dibuatnya. Haha.

A few times keluar ke kedai dia tak pakai diaper. Outing yg lama-lama blm try lg sbb mane ade outing time aku kurang sihat ni. Memerap kat rumah aje. Takde mood nk g memana. Masih dlm mode hybernate ^^


 


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat