Update Tentang Opis & Aku

OK. Pagi ni sirius takde idea nak tulis tentang apa. So mak pun gigih la snap a few pics nak tunjuk latest changes at my work place. Plus my enormous tummy on my nearly 8 months pregnancy. Gebang je lebih. Takdelah besar sangat pun perutnya. Tp pagi td akak jiran cikgu tu 1st time tegur 'pregnant yer?'. Dah nak masuk 8 bulan baru ade kesempatan dia nak bertanya kabo. Nampak sgt masing-masing sibuk dgn life memasing. Sua muka klu kebetulan sama-sama ada kat luar rumah aje. Kalau tak mmg non hado =P

Takpelah. Yang penting kami tetap bertegur sapa. Bukan saje tak tegur sbb bermusuh ke ape kan? Sekali sekala pun dah okay. Takde masalah bagi aku =) Lately mmg ramai yg dah start bertanya dh berapa usia kandungan & bila dijangka bersalin. Usually aku jawab akn bersalin end of July or early August aje. Ikut usia kandungan genap 37 weeks. Org ada darah tinggi selalunya mmg genap je doc akan induce la. InsyaAllah semuanya utk keselamatan ibu & baby. Aku redha.

Aku harap at least keadaan after induce tu macam masa Naurah dulu ajelah. Masuk ubat induce 2 kali, dpt contraction, masuk labour room, inject epidural, tido, pecah air ketuban & bersalin. Yang paling kritikal ialah nk menunggu bukaan sampai 10cm tuh. Klu jalan dpt bukak penuh, InsyaAllah semuanya akan okay. Berharap sgt tak perlu episiotomy & vaccum. Moga Allah permudah. Hari-hari mesti doa moga Allah permudah waktu bersalin nanti & utk keselamatan adik baby. Hrp Dia tunaikannya.

Banyak pulak bebel. Hahaha.

Yeayy..dapat dah drawer. Kotak yg tak proper dah masuk stor

Tong sampah lebih bos. Last-last aku ade 2 pulak. Layanzzz

Tak boleh letak besar alam. Penuh satu blog hahaha

Sekian, coretan pagi ini.



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat