Make Up Set Untuk Naurah

Sejak ekonomi keluarga kami merudum, banyak keinginan aku nak belikan sesuatu untuk anak-anak tak dapat ditunaikan. Sedihnya :"(

Naurah yang dah banyak cakap tentunya dah pandai request itu ini. Selalu je cakap nak itu lah, nak ini lah. Aku cuma ye kan aje. Takde beli pun. Naurah memang budak baik. Dia tak pernah lagi rasanya menangis sebab terlalu nak kan sesuatu benda. Cumanya aku sebagai seorang ibu ni memang lekat kat otak bila anak mahukan sesuatu. Asek terngiang kat otak benda-benda yg dia request tu. Padahal aku rasa Naurah tak kisah pun dapat ke tak benda tu. Biasalah mak-mak. Hoverrrrr.

Tapi budak selalunya ingat bila dia nampak balik benda yang di pernah mahukan tu. Contohnya rumah kecil like a doll house yang dia nampak iklan kat dalam majalah Pa&Ma. Asal selak and nampak iklan tu je, mesti dia request kat aku. Tu yg datang sedih tu sebab sampai skrg masih tak dapat tunaikan. Kesiannya anak aku. Hover lagi.

Hari tu masa jalan-jalan kat The Mines, lalu kedai toys & Naurah nampak dah benda baru idaman dia. Meja solek kecil bersekali dgn kerusi. Mmg comel. Aku tau Naurah mesti happy gila kalau dapat benda tu. Dia kan memang suka bab make up ni semua. Terpengaruh dengan Cik Anje nya dulu masa duduk dengan kami. Dah berbatang lipstic & berbekas eye shadow aku beli khas utk dia. Semuanya berjenama sbb habi takut yg takde jenama ada side effect lak kat kulit anak. Padahal budak tu buat korek-korek je kdg tu. Sabor kan ajelah.

Bekas brooch aku habis dia kebas masukkan segala alat solek yg ada. Bertuah punya anak. Bertaburan brooch aku dia kirai dalam laci je. Lotion kecil Sebamed si Nazif pon dia cilok buat koleksi mekap dia. Bedak, sikat, getah rambut, perfume semuanya serba lengkap. 

Kalau dapat beli meja & kerusi solek tu mesti dia happy sangat kan???? Takdelah mahal sangat pun pada aku. Tapi dlm ekonomi skrg mmg dah tak boleh suka hati beli mcm dulu. Sedihnya :"((

Sabar ye Naurah. Kalau ada bonus, ibu belikan awak make up set tu. Kalau xde bonus, ibu tunggu backdated increment  pulak. Kalau dua-dua takde, ibu kumpul la tiap bulan duit utk beli. 3 bulan kumpul cukup dah rasanya. Huuuuuuuu T____T

Hover sangat!!!!


 






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat