Persoalan Demi Persoalan

Rasa macam dah banyak kali jugak hujan. Tapi kenapa dalam paper masih kata empangan makin surut airnya? Catuan air pun masih lagi belum berakhir. Malah dah tambah beberapa lagi kawasan. Kenapa jerebu masih kelihatan dengan jelas kat area Cyberjaya/Putrajaya ni yer? Masih banyak lagi ke kawasan semak samun yang terbakar disana sini? Korang rasa pelik tak? Hurmm.....

Pagi-pagi lagi dah banyak persoalan aku ni. Hehehe. I'm just curious you know.

Kalau fikir tentang sedang hidup pada hari di ambang kemunculan Dajjal laknatullah ni, memang rasa risau sokmo. Risau terpedaya dengan fitnah dajjal & risau dengan amal ibadat yang sikit. Risau dengan nasib anak cucu di masa depan. Entah macam mana agaknya dunia diorang masa tu. Maybe lagi dasyat daripada yg aku rasakan skrg ni. Kasihan.

Aku doa pd Allah moga anak-anak cucu cicit aku nanti semuanya teguh iman di dada. Dapat bezakan mana baik & buruk. Solat 5 waktu, Puasa bulan Ramadhan. Senang kata jadi muslim sejati lah. Rasa mcm dah tak penting sangat dah diorang kena ada pekerjaan yg hebat masa tu kot. Kerja biasa-biasa je pun tak apa asalkan bab agama ni hebat. Itu harapan aku.

Naurah & Nazif kalau ikut aku memang nak hantar masuk sekolah agama aje. Nazif tu masuk Pusat Tahfiz pun bagus. Kena didik drp kecik ni lah supaya timbul minat bila dah besar sok. Sebab tu aku masukkan Naurah ke tadika Islamik. Nazif sok pon InsyaAllah akan ikut jejak langkah kakaknya. Takpelah bayar mahal sikit asalkan bab agama ni ditekankan lebih drp ilmu yang lain.

Ohh..semalam Naurah ada lawatan ke Kilang Gardenia & Masjid Shah Alam. Alhamdulillah dia seronok cerita itu ini dalam kereta. Tak sempat balik rumah dah kepochi. Haha. Nazif pulak dah beberapa malam asyik tidur tak lena. Aku saspek sebab kahak dia tu. Running nose dah takde. Tapi tu ah, batuk once in a while & kdg dgr bunyi kahak kat tekak dia tu. Doc check kata clear je. Haihh..entahlah. Risau dibuatnya. Hrp sgt aku je yg over worried & he is all fine. Amin.

Esok ada majlis doa selamat utk semua bakal jemaah Umrah di pejabat Tan Sri, Damansara Perdana. Diwajibkan hadir. Plus penyerahan beg oleh pihak TH Travel. By 12pm akan bertolak dari sini. Majlis start at 2.00-4.00pm. Lepas settled terus balik Semenyih. Malam ni balik kesana. Esok Naurah tak ke kindy, Nazif tak ke taska. PIL will attend them sebab tak tahu esok dapat balik rumah pukul berapa. Jalan selamat ialah minta tolong PIL jagakan saja.


Office landscape

Hurmmm???

Sama je aksi

Macam sedih je muka dia..tsk

Selfie pagi ni dlm kereta. Sempat ko! Hahaha

OK. Dgn kakak sekali barulah lengkap






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat