Dimana Silapnya???

Ya Allah, sedih sangat nak tulis kat sini. Kenapa Nazif dah tak sayang ibu ni???? Huwaaaaa.....T___T

Aku tak tau kat mana silapnya. Nazif taknak bfeed direct dengan aku since last Friday. Last Friday, last dia bfeed dalam kereta masa otw ke Nilai. Dia menyusu dengan hausnya. Mmg rasa dia haus sangat & seronok je bfeed. And then malam tu dia lansung tak bfeed sampai ke pagi. Bengkak habis breast dengan susu sampai basah baju. Sebab dah tak tahan sakit, aku turun dapur cari balik manual pam Avent (Spectra left kat office) & pam. Bila masuk dalam botol, Nazif minum dengan rakusnya. Why owh why???

Bila aku sua breast, dia tutup mulut & palingkan muka. Ya Allah, sedihnya aku rasa. Dia lagi suka botol agaknya. Huwaaa...sedihnyaaaaaaa T___T Tak sure gane boleh jadi gini. Molek dah siang fm & malam direct feed lepas aku balik drp Umrah bulan 4 ritu. Tetibe dia reject pulak df & nak fully bottle. Macam masalah Naurah dulu. Bezanya Naurah memang dari baby refused df & fully bottled. Nazif baru je genap 10 bulan & tetibe nak fully bottled. Apekah???

Aku skrg ni mcm tak boleh terima kenyataan. A few times cuba paksa dia df pun tak jalan. Menangis dia dok paling muka taknak. Kdg dia gigit sbb marah kot org paksa. Sampai camtu sekali hah. Dalam bbrp hari ni ada 1 malam tu kat rumah Kak Ya berjaya df dia 2 kali. Itu pun sebab dia mamai tido & haus sgt kot. Malam tadi tak berjaya lansung. Pagi tadi dlm pukul 5pagi baru dia akur sebab aku rasa dah haus sgt. Dah bbrp malam dia tido tak lena sbb aku rasa mmg dia haus. Tp bila aku sua breast dia refused jugak. Bila dah kritikal haus baru dia terpaksa minum. And then aku tgk dia tido lena sbb kenyang.

Kenapalah ini semua terjadi. Aku masih tak boleh terima lah T___T Aku tak rasa susu aku penyebab dia taknak df. Sbb bila pam botol, habis je dia minum. So problem nya adalah my breast??? O____O Dia lg suka keras puting botol drp lembut breast ibu? Mcm pelik lah Nazif oiii. Selalu org lain masalah bab nak putuskan susu sbb anak suka ngempeng even susu dah takde. Awak punya kes ni terbalik lah pulak.

And then suddenly aku terfikir. Sejak Nazif dah tumbuh gigi bawah, kdg-kdg bila dia taknak nyusu tp aku mcm suruh dia nyusu gak sbb bajet dia dah haus sbb lama tak nyusu kan. Dia geram & dia gigit. So aku pun mcm terjerit ah kat dia sbb sakit kan. Tapi takdelah jerit hover sgt. Tp dia dpt rasa kot lain nada suara tu, so dia pun menangis sedih. Mcm kena marah la kan. 

Ini je yg aku boleh terfikir punca dia dah taknak df. Sebab dia merajuk aku marah dia bila dia gigit or tergigit tu kot T___T

Ala dik....takkan sebab tu je awak merajuk terus taknak df dgn ibu. Ibu sedih taw.....tak sangka lansung boleh jd mcm ni. Niat nak bf smpi 2 tahun mcm tak tercapai je. Sama mcm kes Naurah. 1 tahun je dapat nyusukan dia dgn susu badan. After dia reject EBM, mmg dah tak boleh buat apa sbb dia mmg takde df kan. Nazif pulak dah reject df. Kalau aku rajin, kena pam lah waktu malam siap-siap isi botol utk bekalan malam dia dgn susu badan. Itu jelah ikhtiar yg aku boleh fikir skrg.

Beratnya rasa hati......hurm....

Ya Allah, permudahkanlah jangan Kau susahkan....


Apa salah ibu dik??? T_____T

 














Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat