Handphone Masa Lalu Vs Masa Kini

Kadang aku terfikir betapa bersyukurnya masa study dulu penggunaan handphone ni tak heavy sangat mcm skrg. Handphone zaman aku study basic je. Guna utk call or sms. Internet cuma guna kat PC. Laptop or PC kat bilik pun takde connection for internet. Ada port nya tapi tak function. Kite pon tak kisah sangat sebab masetu yang paling femes pun Friendster or MySpace jelah. Hujung2 nak grad baru Facebook wujud around 2004. Itupun aku cuma bukak akaun on 2008. Punyelah tak ikot trend aku ni hehe.

Skrg bukan main lagi banyak applikasi sejak smart phone diperkenalkan. Ramai yang busy dengan handphone sebab access internet dari situ je. Kurang dah orang nak bercommunicate dengan call or sms. Buat apa bayar utk bercakap & texting kalau semua tu boleh buat free je dengan adanya internet connection kan? Thats y telco provider pun ubah strategi pemasaran more on internet access rather than for calls/sms.

Dahlah masa study dulu memang malas belajar. Inikan pulak kalau ada apps smart phone mcm skrg ni. Lagilah leka main wassap bagai. Baguslah students skrg yg boleh bahagi masa sebaiknya dengan teknologi & pelajaran ni. Kalau aku kt tempat diorang, agaknya sampai ada paper yg kena repeat ekeke =P Tak pun semester repeat. Homaiiiii.....

Umur mcm aku skrg ni vs teknologi tak berapa menggila sangat. Macam henfon Samsung Galaxy Duos ni pun dah almost 3 years pakai. Selagi boleh pakai, lenjan la sampai lunyai. Takdelah gian sangat nak tukar2 phone ikot trend semasa. Sayang betul rasa duit kalau habis sampai beribu maupun beratus hanya utk henfon. Ianya bukan priority lagi dah. Syukurlah, jimat duit haku hehe.

Tapinye duit gaji habis tu tetaplah jugak. Tak habis dekat henfon bagai, berhabis dekat benda lain pulak khennn. Well......


My bodyguard. Cukuplah kiri & kanan =P


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat